• یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401121409868
  • خبرنگار : 71610

گروه‌های فلسطینی از دمشق: محاصره سوریه را بردارید

گروه‌های فلسطینی از دمشق: محاصره سوریه را بردارید

جناح‌ها و گروه‌های فلسطینی با برگزاری یک تجمع همبستگی به همراه حزب کمونیست متحد سوریه، در میدان «عرنوس» در دمشق، خواستار رفع محاصره و اقدامات خودسرانه یکجانبه اعمال شده علیه این کشور شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شرکت کنندگان در این تجمع خواستار لغو محاصره و اقدامات خصمانه و یکجانبه تحمیل شده بر سوریه شدند و اعلام کردند که ادامه این تحریم‌ها و محاصره، تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی سوریه را تضعیف می‌کند و بر درد و رنج ملت سوریه خواهد افزود.

تجمع کنندگان تاکید کردند: اکنون زمان آن فرا رسیده است که این محاصره ظالمانه علیه سوریه شکسته شود.

شرکت کنندگان همچنین ابراز امیدواری کردند که سوریه به جایگاه پیشتازانه خود در همه زمینه‌ها در سطح کشوری، منطقه‌ای و بین‌المللی بازخواهد گشت و وجب به وجب خاک اشغال شده خود را آزاد خواهد کرد.

گروه‌های فلسطینی در ادامه هشدار دادند که ادامه محاصره و اقدامات خودسرانه علیه سوریه در بحبوحه بحران زلزله مهیب و پیامدهای جنگ در سوریه، باعث تشدید تراژدی و فاجعه خواهد افزود.

تجمع کنندگان همچنین تاکید کردند که جنگ تروریستی سیستماتیک علیه سوریه بسیاری از زیرساخت‌های این کشور را ویران کرده است.

گروه‌های فلسطینی همچنین از جامعه جهانی خواستند اقدامات عملی را برای رفع محاصره و اقدامات اجباری یکجانبه تحمیل شده بر سوریه که سرزمین و ملت آن را هدف قرار داده است، انجام دهد.

نجم الدین خریط، دبیرکل حزب کمونیست متحد سوریه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که این تحریم‌ها فاقد وجاهت قانونی و تحریم‌های ناعادلانه‌ای هستند که از سوی آمریکا تحمیل شده آمریکایی که خود را یک پلیس در سرتاسر جهان می‌داند و هر زمان که می‌خواهد مجازات می‌کند، اما دلیل این تحریم‌ها چیست؟ دلیل این است که سوریه در مقابل امپریالیسم آمریکا و در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده است.

وی افزود: ما می‌گوییم تحریم‌ها را لغو و محاصره را بردارید؛ چراکه در نهایت سوریه پیروز خواهد شد و این همبستگی همه گروه‌های فلسطینی بیانگر همبستگی مردمی با سوریه است.

اسماعیل السنداوی، نماینده جنبش جهاد اسلامی در سوریه نیز در جریان این تجمع به «اسپوتنیک» گفت: تحریم‌های اعمال‌شده علیه سوریه ناشی از موضع صریح سوریه در قبال مساله فلسطین و مسائل عربی و اسلامی نپذیرفتن هژمونی و سیاست‌های آمریکا در منطقه از سوی دمشق است.

السنداوی افزود: آنها نمی‌خواهند انسان‌های آزاده‌ای در منطقه باشند و بردگانی را می‌خواهند که تابع دیکته‌ها و سیاست‌های آمریکا باشند.

همچنین مصطفی الهرش، از اعضای دفتر سیاسی حزب خلق فلسطین تاکید کرد: این موضع مشترک ابتکار عمل ما فلسطینی‌ها با همکاری رفقایمان در حزب کمونیست متحد سوریه است تا با صدای بلند تاکید کنیم، آمریکا و کشورهای غربی از معیارهای دوگانه استفاده می‌کنند، چراکه تحریم‌هایی را علیه مردم قهرمان سوریه اعمال کرده‌اند.

وی ادامه داد: ما به آمریکا می‌گوییم محاصره سوریه را لغو کنید؛ چراکه فاجعه زلزله چهره زشت کشورهای غربی مدعی دموکراسی و انسانیت را آشکار کرده است. آنها ملت سوریه را از کمک محروم می‌کنند و کشورهای عربی را برای جلوگیری از شکست محاصره سوریه تحت فشار قرار می‌دهند؛ اما بسیاری از کشورهای عربی و دوست مانند روسیه، ایران، الجزایر، لبنان، فلسطین و عراق محاصره را شکستند و به سوریه کمک ارسال کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha