• یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401121409927
  • خبرنگار : 71594

موسوی: جهاد دانشگاهی الگویی از پیشران‌ کار جهادی در حوزه توسعه و پیشرفت است

موسوی: جهاد دانشگاهی الگویی از پیشران‌ کار جهادی در حوزه توسعه و پیشرفت است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی همیشه به جهاد دانشگاهی نگاه مثبت وجود داشته و قاطبه نمایندگان مجلس یازدهم چنین نگاه مثبتی را به این نهاد دارند، گفت: جهاد دانشگاهی نهادی خودگردان است و یکی از ویژگی‌های خوبش این است که از ابتدا تلاش کرده بسیاری از کارها، اقدامات و محصولاتش را تجاری‌سازی کند.

به گزارش ایسنا سیدنظام‌الدین موسوی در جریان بازدید از نمایشگاه «معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» که از روز شنبه (۱۳ اسفندماه) در محل نمایشگاه دائمی مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، با اشاره به سبقه دانشگاهی خود و آشنایی با فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی شد تا با دستاوردهای جهاد دانشگاهی در بخش‌های مختلف بیشتر آشنا شوم.

وی با بیان اینکه اقدامات خانواده بزرگ جهاد دانشگاهی در بخش‌های مختلف جای تشکر دارد و مایه افتخار کشور است، تصریح کرد: نمونه‌هایی از این کارها در عالی‌ترین سطوح نظام به عنوان الگوهایی از پیشران‌های کار جهادی در حوزه توسعه و پیشرفت یاد می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی را مولود مبارک انقلاب اسلامی نامیده‌اند، افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و اقداماتی که امام بزرگوار انجام دادند، میدان دادن به ظرفیت‌های جدید انسانی و نهادهایی است که واسطه بین مردم و حاکمیت هستند، بنابراین این نهادها بهره دقیقی از ظرفیت‌های مردمی را ایجاد کردند و جهاد دانشگاهی یکی از این نهادهاست. ما جهاد سازندگی و بسیج را داشتیم و در حوزه دانشگاه هم جهاد دانشگاهی را داریم.

موسوی ضمن اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی تبلور روحیه انقلابی است، تصریح کرد: در این سال‌ها جهاد دانشگاهی خوش درخشیده و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان عالی‌ترین شخصیت نظام، همواره قدردان این نهاد انقلابی بوده‌اند. مقام معظم رهبری در ادوار مختلف در جریان بازدید از نمایشگاه‌ها و در همایش‌ها و دیدارهایشان به نوعی از جهاد دانشگاهی نام برده‌اند و آن را مورد حمایت قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی همیشه به جهاد دانشگاهی نگاه مثبت وجود داشته و قاطبه نمایندگان مجلس یازدهم چنین نگاه مثبتی را دارند، گفت: جهاد دانشگاهی نهادی خودگردان است و یکی از ویژگی‌های خوبش این است که از ابتدا تلاش کرده بسیاری از کارها، اقدامات و محصولاتش را تجاری‌سازی کند.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: بخشی از حوزه‌هایی که جهاد دانشگاهی به آن ورود پیدا کرده، نیازمند سرمایه‌گذاری اولیه بوده و باید تزریق منابع صورت پذیرد تا بتواند محصولاتش را به مرحله تجاری‌سازی و خودکفایی برساند، بنابراین لازم است از این منظر نگاه حمایتی وجود داشته باشد و تلاش ما در مجلس شورای اسلامی بر این است چنین نگاه مثبت و حمایت‌گونه مدنظر قرار گیرد.

موسوی در رابطه با اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی به ویژه در حوزه‌های قرآنی گفت: جهاد دانشگاهی کارهای بسیار خوبی در این حوزه انجام داده و دو رسانه بسیار خوب ایکنا و ایسنا را دارد که عملکردشان از وجهه رسانه‌ای خوب و مفید بوده‌ است. با خبرگزاری ایسنا به واسطه عمومی بودنش آشنایی بیشتری داشتم ولی خبرگزاری ایکنا را هم دنبال می‌کنم و کارهای ارزنده‌ای را در خارج از کشور انجام داده که مایه افتخار است.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر در ایسپا کارهای خوبی صورت گرفته و همچنین در حوزه علوم انسانی پژوهش‌های قابل تقدیر انجام پذیرفته است و حتی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی هم اقدامات ارزنده‌ای انجام داده است، لذا همه این کارها قابل تقدیر هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان تاکید کرد: یکی از حوزه‌های تقابل ما با دشمنان حوزه‌های مرتبط با مسائل فرهنگی است و به همین دلیل برنامه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی در این زمینه مفید و ارزنده خواهد بود و از آنجایی که این برنامه‌ها روش‌مند، علمی و استدلالی پیش می‌روند تأثیر بهتری بر افکار عمومی می‌گذارد.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه «معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» با شعار جهاد دانشگاهی؛ الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان تا روز سه‌شنبه (۱۶ اسفندماه) از ساعت ۸ تا ۱۶ در محل نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی دایر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha