• یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401121409946
  • خبرنگار : 71610

انجمن قضات تونس: قیس سعید به استقلال دستگاه قضایی احترام بگذارد/ بازداشت یک عضو النهضه

انجمن قضات تونس: قیس سعید به استقلال دستگاه قضایی احترام بگذارد/ بازداشت یک عضو النهضه

انجمن قضات تونس در بیانیه‌ای با هشدار نسبت به اظهارات و اقدامات رئیس جمهوری این کشور علیه قضات برکنار شده، وی را به مداخله مستقیم در پرونده آنها متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، انجمن قضات تونس در این بیانیه از قیس سعید، رئیس جمهوری و دستگاه اجرایی این کشور خواست که به استقلال دستگاه قضایی احترام بگذارند.

این انجمن از وزارت دادگستری و دستگاه اجرایی تونس خواست تا هرگونه انتقام‌جویی علیه قضات را متوقف کنند.

انجمن قضات تونس همچنین در این بیانیه از وجود فشارهای بی‌سابقه علیه دستگاه قضایی تونس پس از بازداشت‌ چند قاضی به اتهام فساد و همچنین بازداشت فعالان سیاسی، قضات، وکلا، روزنامه‌نگاران و مقامات اتحادیه‌های کارگری پرده برداشت.

در این بیانیه همچنین آمده است که قضات مذکور از سوی قیس سعید و برخی صفحه‌ها و فعالان در شبکه‌های اجتماعی حامی وی تهدید شده‌اند.

از سوی دیگر، جنبش النهضه نیز از بازداشت یکی از اعضای خود توسط دولت تونس خبر داد.

النهضه در این باره اعلام کرد که دولت تونس «احمد لعماری» عضو سابق پارلمان و عضو فعلی شورای مجلس این جنبش را بدون هیچ دلیل و مدرکی بازداشت کرده است.

النهضه در ادامه بازداشت خودسرانه مخالفان سیاسی، افراد وابسته به اتحادیه‌های کارگری توسط دولت تونس را محکوم کرد و این اقدامات را یک تحول خطرناک در راستای هدف قرار دادن آزادی‌های فردی و عمومی ارزیابی کرد.

این درحالی است که هزاران تونسی شنبه در اعتراض به اوضاع بد اقتصادی و اجتماعی خود تظاهرات کردند.

نورالدین الطبوبی، دبیرکل اتحادیه کارگری تونس در سخنانی در جریان این تظاهرات اظهار کرد: همه کارگران باهم متحد هستند و ما راه مبارزه را انتخاب کرده‌ایم.

الطبوبی با بیان اینکه ما یک ملت آزاده‌ایم و مبارزه ما مسالمت آمیز است و به دنبال خشونت نیستیم، اظهار داشت: تلاش برای هدف قراردادن و سرکوب اتحادیه کارگری تونس، فقط به خاطر استقلال آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha