• یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1401121410136
  • خبرنگار : 71654

ویدئوی نزدیک شدن فضانوردان کرو-۶ به ایستگاه فضایی

ویدئوی نزدیک شدن فضانوردان کرو-۶ به ایستگاه فضایی

لحظه نزدیک شدن کپسول فضانوردان ماموریت کرو-۶ به ایستگاه فضایی بین‌المللی در فیلمی هیجان‌انگیز ثبت شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، فضاپیمای «Dragon Endeavor» متعلق به ماموریت کرو-۶ اوایل صبح جمعه(۳ مارس) پس از یک سفر دراماتیک در ایستگاه فضایی پهلو گرفت.

لحظه نزدیک شدن این فضاپیمای اسپیس ایکس که چهار فضانورد را حمل می‌کرد به ایستگاه فضایی بین المللی در فیلمی ثبت شده است.

این کپسول در ساعت ۱:۴۰ به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۰:۱۰ به وقت ایران) به ایستگاه فضایی متصل شد.

مانور اتصال آن به ایستگاه به مدت یک ساعت به تعویق افتاد. علت آن بروز مشکل در یک حسگر معیوب مرتبط با یکی از ۱۲ قلاب کپسول دراگون بود که این کپسول را به ایستگاه فضایی متصل می‌کنند. اسپیس‌ایکس به حل مشکل پرداخت و پس از آپلود یک نرم‌افزار، این کپسول توانست با موفقیت به ایستگاه فضایی متصل شود.

تایم‌لپس منتشر شده کپسول کرو-۶ را در حالی نشان می‌دهد که در ارتفاع حدود ۲۶۰ مایلی(۴۱۸ کیلومتری) به ایستگاه فضایی بین‌المللی نزدیک می‌شود.

وودی هوبرگ(Woody Hoburg) و استفان بوون(Stephen Bowen) فضانوردان ناسا، سلطان النیادی(Sultan Al Neyadi)، فضانورد امارات متحده عربی و آندری فدیایف (Andrey Fedyaev)، فضانورد روسی مسافران این ماموریت بودند.

به گفته ناسا، دریچه میان این کپسول و ایستگاه فضایی بین‌المللی در ساعت ۰۳:۴۵ به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۲:۱۵به وقت ایران) باز شد.

پس از آن، فضانوردان کرو-۶ با سرنشینان فعلی ایستگاه فضایی بین‌المللی یعنی خدمه ماموریت «Expedition ۶۸» فرانک روبیو، نیکول مان و جاش کاسادا، و همچنین کویچی واکاتا از آژانس هوافضای ژاپن و فضانوردان سرگئی پروکوپیف و دیمیتری پتلین و آنا کیکینا ملاقات کردند.

کاسادا، مان، کیکینا و واکاتا در ماه اکتبر سال ۲۰۲۲ در ماموریت کرو-۵ اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز کردند و قرار است تا چند روز دیگر به زمین بازگردند.

خدمه کرو-۶ در طول ماموریت علمی شش ماهه خود، در مجموعه‌ای از آزمایشات علمی پیشرفته، از جمله آزمایش‌هایی که برای ارزیابی اثرات ماموریت‌های فضایی طولانی مدت بر سلامت انسان طراحی شده‌اند، شرکت خواهند کرد.

این تیم همچنین از محفظه یکپارچه احتراق برای آزمایش سوختن در ریزگرانش، ارزیابی اثر تغییر پارامترهای آزمایشی مختلف مانند جریان هوا، غلظت اکسیژن، فشار و سطوح تشعشع استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha