• یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401121410223
  • خبرنگار : 50134

یک مسئول اعلام کرد

اخذ سند مالکیت برای ۹۸درصد از عرصه های منابع طبیعی آذربایجان غربی

اخذ سند مالکیت برای ۹۸درصد از عرصه های منابع طبیعی آذربایجان غربی

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: تاکنون برای ۹۸درصد از عرصه های منابع طبیعی استان سند مالکیت اخذ شده و مشکلی در باب شناسایی عرصه های طبیعی استان نداریم.

 قائمی ۱۴ اسفند ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، با اشاره به اینکه مجموع پرونده های تخریب و تصرف اراضی ملی استان در سال جاری ۱۴۵۷ فقره به مساحت ۱۷۱۴ هکتار است، تصریح کرد: از این تعداد ، ۱۳۱۱ فقره پرونده به مساحت ۷۴۳ هکتار رفع تصرف و خلع ید شده است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در استان ۱۱۰هزار خانوار به عنوان بهره بردار عرصه طبیعی با ۳میلیون و ۲۰۰واحد دامی شناسایی شده، یاد آور شد: امسال ۵۳۶ پرونده تخلف چرای دام و چرای خارج از فصل به تعداد ۸۴۹۵ واخد دامی تشکیل شده است.

قائمی مجموع اراضی ملی و طبیعی استان را ۲میلیون و ۷۰۰هکتار اعلام کرد.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطر نشان کرد: مجموع اعتبارات ملی و استانی برای اجرای طرح های آبخیزداری استان در سال جاری ۱۷۰میلیارد تومان در قالب ۳۰طرح و به مساحت ۵۱هزار هکتار است.

وی اظهار کرد: کل اراضی واقع در حریم و محدوده شهری در آذربایجان غربی ۲۵هزار هکتار است که همگی تحویل اداره کل راه و شهرسازی استان جهت تامین مسکن اقدام ملی شده است.

قائمی با اشاره به اینکه در سال جاری یک معدن به مساحت ۳۳هکتار به دلیل احیاء و بازسازی تحویل منابع طبیعی استان شده است، تصریح کرد: در سال جاری تعداد کل پرونده های که در کمیسیون معادن منایع طبیعی جهت اخذ مجوز بررسی شده ۳۴۴فقره به مساحت ۱۰۱۴ هکتار بوده که با ۷۹ فقره معدن به مساحت۳۳۷هکتار موافقت شده است.
 
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی یاد آور شد: پویش کاشت یک میلیارد نهال در کشور از سال آینده بمدت چهار سال اجرا می شود و سهم استان از این پویش سالانه ۱۲ونیم میلیون اصله نهال و در مجموع ۵۰میلیون اصله نهال است.

وی ادامه داد: در هفته منابع طبیعی در ارومیه ۱۰هزار اصله نهال توزیع می شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha