• دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401121510645
  • خبرنگار : 71145

هاآرتص: اسرائیل ۹۲ محموله سلاح به جمهوری آذربایجان ارسال کرده است

هاآرتص: اسرائیل ۹۲ محموله سلاح به جمهوری آذربایجان ارسال کرده است

روزنامه هاآرتص، فاش کرد که یک هواپیمای باری از جمهوری آذربایجان ۹۲ بار طی ۷ سال گذشته در فرودگاه نظامی عوودا در نزدیکی ایلات فرود آمده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، این مساله نشان دهنده این است که اسرائیل اسلحه به جمهوری آذربایجان منتقل می‌کند.

براساس تحقیقات صورت گرفته، هواپیمایی باری آذربایجانی از نوع ایلوشین از سال ۲۰۱۶ تاکنون ۷۶ وابسته به شرکت سبکوی، ۹۲ پرواز به فرودگاه عوودا انجام داده است.

این روزنامه نوشت که فرودگاه عوودا تنها فرودگاهی است که بارگیری مواد منفجره از آن مجاز است.

هاآرتص همچنین نوشت که اسرائیل و جمهوری آذربایجان حدود دو دهه ائتلاف استراتژیک دارند که به موجب آن آذربایجان، میلیاردها دلار سلاح از اسرائیل دریافت می‌کند.

برخی از سلاح‌های اسرائیلی توسط جمهوری آذربایجان در جنگ با ارمنستان استفاده شده است و در مقابل جمهوری آذربایجان به اسرائیل نفت می‌فروشد و گذرگاهی به ایران در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد.

طبق ادعای گزارش‌ها، اسرائیل شاخه‌ای از سرویس اطلاعات خارجی خود را در باکو مستقر کرده تا آنچه در تهران در جریان است را پیگیری کند و گفته می‌شود فرودگاهی برای کمک به اسرائیل در صورتی که تصمیم به حمله به ایران بگیرد، تجهیز کرده است.

این گزارش‌ها می‌افزایند: «اسرائیل این تجهیزات نظامی جنگی به ارزش میلیاردها دلار را در ازای نفت و ایجاد جای پایی برای اسرائیل در نزدیکی ایران، به باکو می‌فروشد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۵ ۱۰:۰۳

رژیم اسقاطیل با اوضاع ورشکستۀ اقتصادی و افول و سقوط ارزش"شکل"که واحد ارزش پول رژیم اشغالگر اسقاطیل است بدین وسیله سعی در احیاء ارزش واحد پول خود را دارد به ادعا و اذعان رسانه ای مایکل بلومبرگ.......جدای از این مسئله اسقاطیل از سالها پیش سعی دارد در آسیای میانه جای پائی برای خود ایجاد کند.......

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۵ ۱۲:۲۶

توهمات .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۵ ۱۷:۵۱

چطور اسراییل هزاران تن تسلیحات و تجهیزات به آذر بایجان ارسال می کند ولی ایران نباید به لبنان سوریه و فلسطین تسلیحات و تجهیزات نظامی ارسال کند این واقعا دور از عدالت و انصاف و منطق است ....

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۵ ۱۹:۵۰

انشالله آذربایجانو اسراییل میگیره و خاک تو سر الهام علی اف میکنه