• دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401121510839
  • خبرنگار : 71129

مجارستان: فقط آتش بس است که به درگیری اوکراین خاتمه می‌دهد

مجارستان: فقط آتش بس است که به درگیری اوکراین خاتمه می‌دهد

وزیر خارجه مجارستان گفت، راه حل‌هایی که اروپا تلاش می‌کند تا آنها را برای حل بحران اوکراین ارائه کند، کارساز نیست و این درگیری را فقط می‌توان از طریق یک آتش بس پایان داد.

به گزارش ایسنا، پیتر سیارتو، وزیر خارجه مجارستان در گفت‌وگو با کانال تلویزیونی SVT گفت: هدف نخست پایان کشتار مردم است و این مساله را فقط می‌توان با یک آتش بس به دست آورد و نه چیز دیگری.

به گفته وی، تحریم‌های اتحادیه اروپا برای توقف درگیری در اوکراین شکست خورده است.

این دیپلمات ارشد مجارستان افزود: ما ۱۰ تحریم علیه روسیه وضع کرده‌ایم اما آیا اینها به توقف درگیری منجر شده است؟ نه اصلا. آیا اینها روسیه را به زانو درآورده؟ اصلا. آیا اینها به ما آسیب رسانده؟ بله. فکر می‌کنم راه حل‌هایی که تاکنون اروپا برای پایان دادن به جنگ اوکراین ارائه کرده، کارساز نبوده‌اند.

وزیر خارجه مجارستان در ادامه صحبت‌هایش در پاسخ به اینکه چرا کشوری سلاح به اوکراین نمی‌فرستد، گفت: ما کشور همسایه اوکراین هستیم و نمی‌خواهم مردم بیشتر از اینها بمیرند.

این مقام مسئول دولت مجارستان خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که تلاش می‌کنیم تا این جنگ متوقف شود. ما سلاح ارسال نمی‌کنیم بله به دفاع از صلح ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۵ ۱۲:۰۱

به یادم آمد زمان جنگ8سالۀ ایران-عراق صدام حسین فقط نماینده بود و در حقیقت ایران با آمریکا و تمام متحدانش یک تنه داشت می جنگید و بالاخره تمام آنها را به زانو درآورد و حتی یک وجب خاکش را به دشمن تسلیم نکرد در طول تاریخ چند صد سالۀ ایران تنها جنگ ایران با دشمنش بود که ایران امتیاز و خاک به دشمن نداد.... اما حالا جنگ روسیه-اکراین روسیه می تواند با داشتن متحدی مثل چین و هند در منطقه که چین هم عضو دائم شورای امنیت است و هم حقWTOدارد آمریکا+ناتو را وادار به شکر خوردن کند حتی اگر چندسال جنگ فرسایشی کند.....درنظرداشته باشیم که ایران درجنگ با عراق در محاصرۀ کامل نظامی و اقتصادی بود