• دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401121510965
  • خبرنگار : 71594

صفری ملک‌میان: جهاد دانشگاهی به عنوان ارکان علمی کشور اقدامات موثری انجام داده است

صفری ملک‌میان: جهاد دانشگاهی به عنوان ارکان علمی کشور اقدامات موثری انجام داده است

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از ارکان علمی کشور توانسته است با مدیریت پارک های علم و فناوری و فراهم کردن بستر فعالیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان اقدامات موثری انجام دهد.

به گزارش ایسنا محمد صفری ملک‌میان در بازدید از نمایشگاه «معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» که در محل نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است، با بیان اینکه یکی از دستاوردهای خوب انقلاب اسلامی تاسیس موسسه علمی به نام جهاد دانشگاهی است، گفت: عمده فعالیت های این مجموعه بر پایه علمی و با رویکرد جهادی انجام می‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: همانگونه که در نام این نهاد به دو کلمه جهاد و دانشگاه تاکید شده است، باید کارهای علمی را هم در کشور با رویکردی جهادی و فعالیت مضاعف انجام دهیم.

وی ضمن اشاره به کارنامه موفق جهاد دانشگاهی گفت: این نهاد انقلابی در بیش از ۴۰ سال فعالیت خود توانسته به بخش اعظم آن اهدافی که از ابتدا برای آن پیش‌بینی شده بود دست یابد.

صفری با بیان اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی را به عنوان یکی از ارکان علمی کشور می‌شناسیم، تاکید کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه تقویت اقتصاد دانش بنیان این نهاد توانسته است در این حوزه با مدیریت پارک های علم و فناوری و فراهم کردن بستر فعالیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان اقدامات موثری انجام دهد.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: در همین راستا انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی بتواند گره هایی را که در زمینه اقتصادی و مسائل دانش بنیان در کشور وجود دارد، شناسایی و حل کند.

وی با اشاره به اینکه مجلس می‌تواند در زمینه قانون گذاری گره‌گشایی کند و حامی جهاد دانشگاهی باشد، عنوان کرد: موضوع دیگر هم بودجه سالیانه است که امسال هم پیگیری لازم انجام شده تا بودجه مناسب در سال ۱۴۰۲ برای انجام فعالیت های فناورانه جهاد دانشگاهی اختصاص یابد.

نمایشگاه «معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» با شعار «جهاد دانشگاهی؛ الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان» و با هدف آشنایی بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دستاوردهای این نهاد از روز شنبه (۱۳ اسفندماه) آغاز شده و تا روز سه‌شنبه (۱۶ اسفندماه) از ساعت ۸ تا ۱۶ در محل نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی دایر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha