• دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401121510974
  • خبرنگار : 71610

ساف: حضور در «شرم‌الشیخ» درگرو عمل اسرائیل به تعهدات «العقبه» است

ساف: حضور در «شرم‌الشیخ» درگرو عمل اسرائیل به تعهدات «العقبه» است

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در سخنانی گفت که این سازمان تنها در صورتی در نشست برنامه‌ریزی شده «شرم الشیخ» مصر به عنوان یکی از خروجی‌های نشست «العقبه» شرکت خواهد کرد که رژیم صهیونیستی به تعهداتش عمل کند.

به گزارش ایسنا، حسین الشیخ، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) که یکی از اعضای هیئت تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست اخیر «العقبه» بود در گفت‌وگو با شبکه العربیه درباره تحولات پس از برگزاری این نشست اظهار کرد: تشکیلات خودگردان همچنان به قانون بین‌المللی پایبند است.

وی با اشاره به استقرار نیروهای مقاومت در کرانه باختری گفت: کل وضعیت فلسطین بیانگر واکنشی است به خشونت و جنایتی که روزانه علیه ملت فلسطین انجام می‌شود. این واکنش‌های فلسطینی‌ها، پاسخ‌های فردی است که دیگر قابل تحمل نیست.

الشیخ تاکید کرد: در سطح رسمی، ما همچنان به مقاومت مسالمت آمیز مردمی کاملا متعهد هستیم و در آن مسیری را می‌بینیم که رژیم اشغالگر را شرمسار خواهد کرد. شما نمی‌توانید از واکنش‌های فردی به این جنایت از آتش زدن خانه‌ها در شهرک «حواره» گرفته تا کشتار نابلس و جنین جلوگیری کنید و این سریال همچنان ادامه دارد. چه کسی می‌تواند مانع از واکنش شهروندان فلسطینی به این حملات و جنایات ارتش رژیم و شهرک نشینان شود؟

وی درباره نشست اخیر العقبه نیز تصریح کرد: اسرائیل با اکراه به اجلاس العقبه آمد و اظهارات برخی مقامات اسرائیلی پس از این نشست حاکی از آن است که این رژیم تنها به برنامه اشغالگری خود پایبند است. در نشست درباره اقدامات امنیتی صحبت نشد و مشکل با اسرائیل یک مشکل سیاسی است نه امنیتی.

وی در ادامه تاکید کرد که هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به طور کامل متوقف شده است.

الشیخ در بخش دیگری از اظهاراتش درباره مشارکت ساف در نشست برنامه ریزی شده شرم الشیخ مصر نیز تاکید کرد که این مشارکت در گرو عمل کردن رژیم صهیونیستی به تعهداتش در نشست العقبه است و اگر اسرائیل اجرای این تعهدات را تضمین کند تشکیلات خودگردان در حضور در این نشست تردید نخواهد کرد.

وی ادامه داد، دولت آمریکا هنوز هیچ ابتکار عملی را برای پیش بردن چشم‌انداز سیاسی میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی ارائه نکرده است.

العقبه اردن یکشنبه شب هفته گذشته (هفتم اسفند) میزبان نشستی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی تحت نظارت اردن، مصر و آمریکا بود.

تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی در بیانیه پایانی مشترک پس از نشست امنیتی و سیاسی «العقبه» بر سر کاهش تنش و توقف موقت احداث و تصویب شهرک جدید توافق کردند.

در همین حال، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن نیز در سخنانی در این باره از برگزاری دور بعدی این نشست در شرم الشیخ مصر خبر داد و گفت: نشست العقبه یک روند سیاسی را بنیان گذاشت که طی یک ماه آینده مجدداً در شهر شرم الشیخ برای پیگیری مذاکرات دنبال خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۶ ۱۳:۴۱

حسین الشیخ عزیز: رژیم جعلی اسقاطیل چه وقت؟درچه مکان و زمانی به تعهد خودش عمل کرده که حالا"تعهدات العقبه"را اجرائی کند؟ 70وچندسال اشغالگری و نشستهای متعدد و مصالحه های متعدد آیا؟ اثبات نکرده که به این گرگ در پوستین بره نمی شود اطمینان کرد؟!و.....و.....