• دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401121511105
  • خبرنگار : 50180

مدیرکل منابع طبیعی کرمانشاه در جشن درختکاری:

حفاظت از منابع طبیعی باید به یک فرهنگ تبدیل شود

حفاظت از منابع طبیعی باید به یک فرهنگ تبدیل شود

ایسنا/کرمانشاه جشن درختکاری با غرس 200 نهال در محوطه مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) کرمانشاه برگزار شد.

انشاءالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه، امروز(15 اسفند) در این مراسم، با بیان اینکه استان کرمانشاه قریب 528 هزار هکتار جنگل دارد، گفت: هر هکتار جنگل سالانه 68.5 تن گردوغبار را جذب می‌کند، لذا جنگل‌ها می‌توانند نقش مهمی در مقابله با پدیده ریزگردها داشته باشند.

کولانی افزود: هر هکتار جنگل بین 500 تا دو هزار مترمکعب آب را جذب می‌کند و در عین حال سالانه 2.5 تن معادل سهمیه اکسیژن 10 نفر در سال را تولید می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه همچنین 1.2 میلیون هکتار مرتع دارد، گفت: مراتع استان 52 هزار بهره‌بردار دارند که سالانه 1300 میلیارد تومان درآمدزایی از قِبَل تولید علوفه در مراتع استان عایدشان می‌شود.

حفاظت از منابع طبیعی باید به یک فرهنگ تبدیل شود

کولانی در ادامه گونه غالب جنگل‌های استان کرمانشاه را بلوط دانست و با بیان اینکه درختان بلوط یادگاران و میراث ماندگاری است که از گذشتگان به دست ما رسیده، گفت: باید حفاظت از منابع طبیعی را به یک فرهنگ تبدیل کنیم و با حفاظت از این منابع خدادادی آنها را به دست آیندگان برسانیم.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به به برنامه‌های استان کرمانشاه در هفته منابع طبیعی امسال داشت و گفت: امسال در هفته منابع طبیعی 300 هزار اصله نهال در استان غرس و 1.2 میلیون اصله نهال در نهالستانهای استان تولید خواهد شد.

وی افزود: امروز هم در نخستین روز از هفته درختکاری 200 اصله نهال به صورت نمادین در محوطه مجتمع بیمارستان امام رضا(ع) شهر کرمانشاه کاشته می‌شود.

وی سپس با  اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال به دستور ریاست جمهوری در یک بازه زمانی چهار ساله در کشور، گفت: سهمیه استان کرمانشاه برای اجرای این طرح تا سال 1405 کاشت سالانه دو میلیون اصله نهال است.

کولانی ادامه داد: استان کرمانشاه دو نهالستان سردسیری و گرمسیری با ظرفیت تولید سالانه دو میلیون اصله نهال دارد که برنامه ریزی کرده‌ایم با استفاده از ظرفیت کامل تولید نهال این دو نهالستان، سالانه دو میلیون اصله نهال در استان تولید کرده و در مجموع تا سال 1405 سهمیه کاشت هشت میلیون اصله نهال استان را برای اجرای طرح مردمی یک میلیارد نهال در استان محقق کنیم.

کولانی سپس اشاره ای هم به مدیریت خوب حریق در عرصه های منابع طبیعی استان کرمانشاه در سال جاری داشت و گفت: خوشبختانه امسال استان کرمانشاه نخستین استانی بود که کمترین حریق را در سطح کشور داشت.


باید درختکاری را به یک فرهنگ تبدیل کنیم


 ابراهیم رحیمی زنگنه سرپرست فرمانداری کرمانشاه نیز در آیین روز درختکاری در کرمانشاه با بیان اینکه توسعه پایدار بدون توجه به منابع طبیعی اتفاق نمی‌افتد، گفت: باید درختکاری را به یک فرهنگ در جامعه تبدیل کنیم.

 وی تاکید کرد: ما دخالت بی جا در طبیعت کرده و با رفتار خود نظم طبیعت را بر هم زده‌ایم، لذا باید با کاشت نهال طبیعت را در احیای خود یاری دهیم.

حفاظت از منابع طبیعی باید به یک فرهنگ تبدیل شود


 ادامه این مراسم با غرس نهال از سوی مسئولین حاضر و دوستداران طبیعت و نیز برگزاری مسابقه طناب کشی در محوطه مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) کرمانشاه همراه بود.


انتهای پیام


 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha