• سه‌شنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401121611648
  • خبرنگار : 50562

یک راهنمای گردشگری عنوان کرد

تراژدی تخریب تدریجی پل سفید اهواز/ غذا دادن به پرندگان مهاجر روی پل اشتباه است

تراژدی تخریب تدریجی پل سفید اهواز/ غذا دادن به پرندگان مهاجر روی پل اشتباه است

ایسنا/خوزستان یک راهنمای گردشگری در خصوص وضعیت پل سفید اهواز گفت: تردد و عبور کنترل شده وسایل نقلیه، گردشگران و عابران تراژدی تخریب تدریجی این پل را علی‌رغم استحکام‌بخشی‌های مقطعی در بخش‌هایی از پل سفید فراهم کرده و در صورت تداوم این معضل فاجعه‌ای تاریخی برای مردم این شهر دارد.

علی خرازی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه غذا دادن به پرندگان مهاجر که به این پل می‌آیند از لحاظ محیط زیستی کار اشتباهی است، گفت: شهروندانی که با هدف تفریح به روی پل سفید اهواز و بازدید از پرندگان می‌آیند بدون آگاهی از تاثیرات مخرب بر زندگی پرندگان به غذا دادن آن‌ها می‌پردازند و این خود معضلی برای محیط زیست است.

وی همچنین هشدار داد: تردد خودروها از پل به گونه‌ای بحران‌آفرین شده که کل پل به لرزه می‌افتد و این امر بسیار نگران‌کننده است.

پل سفید اهواز ۲۸ آبان ۱۳۷۸ با شماره ثبت ۲۴۹۳ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

او با اشاره به اینکه تاکنون به جز کارهای استحکام‌بخشی روی پل که به صورت مقطعی هم صورت می‌گیرد هیچ طرح یا تصمیمی برای تغییر کاربری و نجات این پل ارزشمند اتخاذ نشده است، تاکید کرد: تصمیم برای حل این معضل باید در سطح کلان اتخاذ شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر این پل به خوبی تعمیر، تغییر کاربری و مورد حفاظت قرار گیرد می‌تواند به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری شهرستان اهواز تبدیل شود.

خرازی با اشاره به اینکه مردم و گردشگران برای دیدار با پرندگان مهاجر در فصل پاییز و زمستان به پل سفید می‌آیند و با بیان اینکه این فرصتی مناسب برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است، یادآور شد: تمام مدیران شهری در دنیا از فضا و مکان‌های جذاب و دیدنی برای جذب مردم و گردشگران استفاده درست می‌کنند، اما متاسفانه در اهواز تاکنون مسؤولان ذی‌ربط برای کاربری درست این پل تاریخی برنامه‌ای نداشته‌اند و اگر هم بوده در حد برگزاری جلسه و حرف بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha