• سه‌شنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401121612238
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۱۶ اسفند؛ دستگیری چند عامل مسمومیت‌ها/محکومیت میرسلیم؛رضایت قالیباف

اخبار سیاسی ۱۶ اسفند؛ دستگیری چند عامل مسمومیت‌ها/محکومیت میرسلیم؛رضایت قالیباف

«شکایت میرسلیم از قالیباف»، «مسمومیت سریالی دانش آموزان»، «بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس»، «روابط ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی» و... از موضوعات مهم خبری حوزه سیاست شانزدهم اسفند ماه ۱۴۰۱ بود.

به گزارش ایسنا، در پی شکایت «محمد باقر قالیباف» دادگاه «مصطفی میرسلیم» را بابت ادعای رشوه ۶۵ میلیارد تومانی به نمایندگان مجلس برای رأی ندادن به تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس دهم، مجرم شناخت و او را محکوم کرد.

پس از انتشار این خبر وکیل محمد باقر قالیباف در این باره گفت: با روشن شدن کذب بودن این اتهام، آقای قالیباف نسبت به آقای میرسلیم که به نظر می‌رسید بر اساس اطلاعات نادرست اظهار نظر کرده بود، اعلام رضایت کرد.

این درحالیست که میرسلیم در جمع خبرنگاران اعلام کرد که نسبت به حکم صادره برای خود درباره شکایت قالیباف درخواست اعاده دادرسی می‌کند.

****

در پی مسمومیت های اخیر دانش آموزان در برخی مدارس، دادستان تهران از دستور رئیس قوه قضاییه در رابطه با لزوم صیانت از امنیت روانی مردم و خانواده‌ها و برخورد با نشر دروغ و شایعات بی اساس در رابطه با موضوع مسمومیت‌های خبر داد.

علی صالحی با اشاره به افرادی که در فضای مجازی اقدام به التهاب آفرینی در این موضوع می‎کنند، افزود: در یک هفته گذشته علیه مدیران مسئول رسانه‌های هم‌میهن، رویداد ۲۴ و شرق و همچنین اشخاصی از جمله آذر منصوری، صادق زیبا کلام و رضا کیانیان اعلام جرم صورت گرفته و پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شده است.

در همین ارتباط رئیس سازمان بازرسی کشور از ورود این سازمان به موضوع مسمومیت سریالی دانش‌آموزان و معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از بازداشت برخی عوامل مسمومیت دانش آموزان در برخی مدارس سراسر کشور خبر داددند.

سید مجید میراحمدی افزود: بعد از ابلاغ رئیس‌جمهور، وزارت کشور به همراه وزارت اطلاعات، آموزش و پرورش، وزارت بهداشت ، فراجا، اطلاعات سپاه و پدافند غیرعامل مسائل را دنبال کردند. براساس اقدامات اطلاعاتی و تحقیقاتی در ۵ استان تعدادی از افراد شناسایی و دستگیر شدند و تحقیقات آغاز شده و به محض اینکه نتایج روشنی بدست آمد، اعلام خواهد شد. البته برخی موارد هم بوده که جنبه غیرمعاندانه داشته که آنها ارشاد شده‌اند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

چند روز آینده عوامل اصلی مسمومیت دانش آموزان معرفی می‌شوند/مدیران مدارس هوشیار باشند

اظهارات رهبری درباره مسمومیت دانش آموزان به جامعه اطمینان خاطر داد

موضوع مسمومیت دانش آموزان در اولویت مجلس و دولت است

واکنش مداخله‌جویانه کاخ سفید به مسمومیت دانش‌آموزان

****

امروز آخرین جلسه بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور برگزار شد و بعد از ۱۰ روز و ۲۵ جلسه بررسی بخش های هزینه ای و درآمدی آن را به اتمام رساندند.

یکی از مهمترین تصمیمات بودجه امروز نمایندگان ، اختصاص ۴۵ همت بابت پرداخت مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور در سال آتی بود.

در مصوبه ای دیگر هم وزارت نفت مکلف شد که حداقل ۹۰ درصد خودروهای بنزین سوز و ۹۵ درصد خودروهای نفت گاز سوز صرفاً از کارت های سوخت مختص خودرو استفاده کنند.

گزارش کامل اخبار جلسات امروز مجلس شورای اسلامی و مصوبات آخرین روز بررسی بودجه ۱۴۰۲ را هم می توانید در این لینک‌ دنبال کنید.

****

اخیرا در پی انتشار عکس دیدار امیرعبداللهیان با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و عدم حضور علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه در این نشست اظهارنظرهایی در فضای رسانه‌ای کشور مطرح شده که علی باقری از تیم مذاکره کننده کشور کنار گذاشته شده است.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که در آن زمان باقری در چارچوب وظایف خود در سفر به سر می‌برده و علت عدم حضور وی در این نشست انجام این سفر که بر اساس اعلام منابع آگاه، سفری مهم و در چارچوب موضوع مذاکرات بوده، است. بنابراین بر خلاف اخبار منتشر شده علی باقری همچنان مسئولیت تیم مذاکره‌ کننده ایران در جریان مذاکرات رفع تحریم‌ها را برعهده دارد و از تیم مذاکره کننده کنار گذاشته نشده است.

وزیر امورخارجه کشورمان هم بار دیگر با تاکید بر اینکه ما هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد و از خطوط قرمز خود عقب نمی نشینیم خاطرنشان کرد: ما با حفظ منافع ملی کشور همچنان به تلاش‌های خودمان برای جمع‌بندی مذاکرات که ماه‌ها درگیر آن بودیم ادامه خواهیم داد و رسیدن به توافق در راستای منافع ملی کشور یکی از وظایف ذاتی است که ما در وزارت امور خارجه آن را پیگیری می‌کنیم.

خبرهای دیگر با محوریت روابط ایران و آژانس را در لینک های زیر دنبال کنید.

تداوم همکاری ایران و آژانس؛ فرصتی برای حرکت در مسیر تعامل سازنده‌تر

واکنش پرایس به سفر گروسی: منتظر گزارش‌های بعدی هستیم

اولیانوف: سفر گروسی به تهران، کاملا سازنده بود

مالکی: سفر گروسی در راستای اعتمادسازی برای ایران بود

****

امروز همچنین نشست ابعاد حقوقی نقش دولت فرانسه در کشتار مردم ایلام در سال ۱۳۶۳ در محل خبرگزاری ایسنا برگزار شد.

در این نشست نقش دولت فرانسه در کشتار مردم ایلام به عنوان جنایتی جنگی با حضور علیمحمدی دبیر نشست و سبزی فرمانده وقت سپاه ایلام، بازخوانی ابعاد حقوقی این پرونده از منظر حقوق بین‌الملل با حضور دکتر سیدایوب عبداللهی و دکتر سبجان فتح اللهی (وکیل و قربانی حادثه) به همراه روایت شاهدان و قربانیان این کشتار بی رحمانه از برنامه های این نشست خبری است که در سه پنل جداگانه بررسی می‌شود.

اخبار مربوط به این نشست را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

فرانسوی ها در جنایت جنگی کشتار مردم ایلام در سال۶۳ نقش داشتند

نقش فرانسه در کشتار سال ۶۳ مردم ایلام قابل اثبات است

خاطرات شاهدان عینی از بمباران روستای ماربره توسط میراژ های فرانسوی

اثبات نقش دولت فرانسه در کشتار غیر نظامیان ایلامی در سال ۶۳

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha