• سه‌شنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401121612310
  • خبرنگار : 71594

اعظمی: تولید محصولات ارگانیک از جمله حوزه‌هایی است که جهاد دانشگاهی باید ورود کند

اعظمی: تولید محصولات ارگانیک از جمله حوزه‌هایی است که جهاد دانشگاهی باید ورود کند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تولید محصولات ارگانیک و عدم استفاده از سموم را یکی از حوزه هایی خواند که جای کار بسیاری در آن وجود دارد و جهاد دانشگاهی نیز می تواند در این حوزه به خوبی ورود کند.

به گزارش ایسنا، ذبیح الله اعظمی در روز پایانی نمایشگاه «معرفی گزیده ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» که از شنبه (۱۳ اسفند) تا امروز (سه شنبه - ۱۶ اسفند) در محل نمایشگاه های مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود در ارزیابی از دستاوردهای جهاد دانشگاهی بیان کرد: هر جا در مجلس شورای اسلامی بحث بودجه و برنامه‌ های حمایتی بوده سعی کردیم از جهاد دانشگاهی حمایت کنیم.

وی ضمن اشاره به اهمیت تولید بذرهای هیبریدی گفت : ۱۲۳ میلیون دلار برای این بذرها هزینه می‌شود، اگرچه جهاد دانشگاهی نیز در این رابطه اقداماتی را انجام داده است اما باید تولیدات از نمونه خارجی بهتر باشند تا کشاورزان ما با اطمینان خاطر از آنها استفاده کنند.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه در زمینه تولید بذرها ۵۰۰۰ درصد سود وجود دارد، اظهار کرد: اگر جهاد دانشگاهی در این حوزه ورود کند می تواند از برکت ها در این حوزه نیز بهره مند شود.

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی تاکیدات کمیسیون کشاورزی مجلس را تولید محصولات ارگانیک و عدم استفاده از سموم ذکر کرد و گفت: در این زمینه جای کار بسیاری وجود دارد و جهاد دانشگاهی نیز می تواند در این حوزه ورود کند.

حوزه دامپروری و کشاورزی دو موضوع دیگری بود که این نماینده مجلس به آن اشاره کرد و افزود: پرورش شتر از مزیت های کشورمان است که جهاد دانشگاهی با توجه به توضیحاتی که در کمیسیون ارایه داده در این حوزه قدم ‌هایی برداشته است که باید نتایج آن را مردم احساس کنند.

وی در پایان از فعالیت تمامی جهادگران تشکر کرد.

نمایشگاه «معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» با شعار «جهاد دانشگاهی؛ الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان» و با هدف آشنایی بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دستاوردهای این نهاد از روز شنبه (۱۳ اسفندماه) در محل نمایشگاه‌ های مجلس شورای اسلامی آغاز شده بود و امروز به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha