• سه‌شنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401121612378
  • خبرنگار : 71594

محمدبیگی:

جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف مسئولیت خود را به خوبی انجام داده است

جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف مسئولیت خود را به خوبی انجام داده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک مجموعه ترکیبی از فناوری های نوین است که حرکت پیشران دارد و پیشانی حرکت های علم و فناوری کشور است، گفت: این نهاد تاکنون در عرصه های مختلف مسئولیت خود را به خوبی انجام داده است.

فاطمه محمدبیگی در گفت و گو با ایسنا در حاشیه آخرین روز از برگزاری نمایشگاه «گزیده ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» که در نمایشگاه های مجلس شورای اسلامی برگزار شده است، گفت: جهاد دانشگاهی یک حرکت مبتنی بر نظام سازی قرآنی است که به حمدالله در انقلاب اسلامی جزو یادگارهای امامین انقلاب است.

وی با بیان اینکه ما جهاد را تبلور حرکتهای جهادی و اسلامی و نوک پیکان اسلامی می دانیم، تصریح کرد: در زمینه علم، فناوری، دانش و فرآیندهایی که در انقلاب اسلامی بر زمین مانده بود، جهاد وارد شد و این حوزه ها را به دست گرفت و ایده پردازی، خلاقیت ورزی و ابتکار عمل را به خرج داد و توانست قله های رفیعی را در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و فناوری فتح کند که برای سایر گروه ها به‌ویژه دانشجویان ریل گذاری کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه داروهای نوین، بیوتکنولوژی، علوم زیستی و شناختی، علوم اجتماعی و فرهنگی انتشارات خوبی داشته است. همچنین با توجه به اینکه بنده پزشک هستم در حوزه درمان ناباروری انصافا جهاد دانشگاهی با جای کم و بودجه های اندک اما با نیروهای پرتوان توانسته کارهای بزرگی انجام دهد که جای تقدیر و تشکر دارد.

محمدبیگی در رابطه با حمایت های مجلس در عرصه تجاری سازی دستاوردهای جهاد دانشگی بیان کرد: قطعا مجلس در پایه های بودجه ای، در برنامه ریزی‌ها مانند برنامه هفتم توسعه و برنامه بودجه های سنواتی، برنامه های راهبردی کشور در حوزه علم و فناوری همواره می تواند کمک کرده و جهاد را به عنوان پشتیبانی محکم در نظر بگیرد و وظایفی را برای این نهاد تعیین کند. همچنین مجلس نقش مهمی دارد و هرچه نمایندگان بیشتر با فعالیت های جهاد دانشگاهی آشنا شوند بیشتر نیز می توانند کمک کنند.

نماینده مردم قزوین در پایان تاکید کرد: امروز چون جنگ ترکیبی در دنیا وجود دارد پاسخ ما هم باید ترکیبی باشد.

نمایشگاه «معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاد دانشگاهی» با شعار «جهاد دانشگاهی؛ الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان» در محل نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی که با هدف آشنایی بیشتر نمایندگان مجلس با دستاوردهای این نهاد از روز شنبه (۱۳ اسفندماه) آغاز شده بود، عصر امروز سه‌شنبه (۱۶ اسفندماه) به کار خود پایان داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha