• چهارشنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1401121712481
  • خبرنگار : 71460

قهرمانی در جام ملت‌ها نخستین هدف کلینزمن در کره جنوبی

قهرمانی در جام ملت‌ها نخستین هدف کلینزمن در کره جنوبی

سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کره جنوبی اولین هدف خود را در این تیم قهرمانی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ عنوان کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از یونهاپ، یورگن کلینزمن، سرمربی سابق تیم‌های ملی فوتبال آلمان و آمریکا به صورت رسمی هدایت تیم‌ ملی کره جنوبی را بر عهده گرفت. کلینزمن ۵۸ ساله پس از تیم ملی آلمان در بایرن مونیخ نتوانست عنوانی را کسب کند و به فوتبال آمریکا رفت. او در ادامه هدایت تیم‌ ملی آمریکا را بر عهده گرفت و نتوانست سهمیه جام جهانی ۲۰۱۸ را از منطقه آمریکای شمالی کسب کند تا شکستی دیگر در کارنامه او ثبت شود. آخرین تجربه مربی‌گری او، هرتابرلین (فصل ۲۰-۲۰۱۹) بود که در آن پروژه هم شکست خورد.

کره جنوبی از سال ۱۹۶۰ نتوانسته است قهرمان قاره شود و اکنون حضورش در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطعی است.

یورگن کلینزمن پس از ورود به فرودگاه بین‌المللی اینچئون به خبرنگاران گفت: هدفم قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست. زمانی که پیشنهاد تیم ملی فوتبال کره جنوبی مطرح شد با افتخار پذیرفتم. چندین بار به کره سفر کرده و باید تاکید کنم کره کشور خوبی است و مردم خوب و تیم خوبی دارد.

جام ملت‌های آسیا در قطر برگزار می‌شود. کره‌ای‌ها در جام جهانی که آن هم به میزبانی قطر برگزار شد، با سرمربیگری پائولو بنتوی پرتغالی به دور دوم جام جهانی صعود کردند ولی برابر برزیل شکست خورده و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

مهاجم سابق بایرن‌مونیخ، اینتر و تاتنهام در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که پیشرفت فوتبال کره جنوبی را زمانی که عضوی از گروه مطالعات فنی فیفا در جام جهانی بود، دنبال کرده است.

کلینزمن گفت: کره در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عملکرد خوبی داشت و من تمام تلاشم را برای ادامه موفقیت این تیم انجام خواهم داد. از گاس هیدینک (مربی هلندی که کره جنوبی را به نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۰۲ رساند) تا بنتو همگی در کره عملکرد خوبی داشتند و برای همین است که کره می‌تواند تیم‌های قدرتمندی مانند پرتغال و آلمان را در جام جهانی شکست دهد.

قهرمانی در جام ملت‌ها نخستین هدف کلینزمن در کره جنوبی

اولین حضور کلینزمن روی نیمکت تیم ملی کره جنوبی در بازی دوستانه مقابل کلمبیا و سپس اروگوئه خواهد بود. مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ نیز در ادامه از اواسط سال ۲۰۲۳ میلادی شروع خواهد شد.

یورگن کلینزمن در جام جهانی ۱۹۹۰ به عنوان بازیکن قهرمان شد و سپس در سال ۲۰۰۶ ژرمن‌ها را به عنوان مربی به مقام سوم جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha