• پنجشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401121813027
  • خبرنگار : 71480

در پیام تسلیت‌های جداگانه شخصیت‌ها مطرح شد؛

«حسن غفوری‌فرد» در یاد یاران و همراهان

«حسن غفوری‌فرد» در یاد یاران و همراهان

شخصیت‌های مختلف برای درگذشت حسن غفوری فرد فعال سیاسی با سابقه و رئیس سابق هیات بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی پیام‌های تسلیت جداگانه منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، در پیام‌های تسلیت برای درگذشت حسن غفوری‌فرد که صبح امروز به دلیل بیماری درگذشت، درباره او می‌خوانیم:

غفوری فرد در قبال رقیب انصاف داشت

محمدرضا عارف رئیس مجمع وزرای ادوار نوشت: «جناب آقای دکتر حسن غفوری فرد که از پیشگامان انقلاب اسلامی ایران بودند دیده از جهان فروبستند و به سوی معبود شتافتند و با رفتنشان دوستداران‌شان را در غم و ماتم فرو بردند.  ایشان که از همان روزهای آغازین انقلاب در تثبیت نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران  به همراه دیگر برادران انقلابی نقش موثری داشتند، در طول دوران حضورشان در سمت‌های مختلف  از خود  کارنامه قابل قبولی به جای گذاشتند. اخلاق مداری ، سعه صدر   و انصاف در قبال جریان رقیب فکری ،  از جمله خصوصیات و ویژگی های برجسته آقای  غفوری فرد بود .ایشان همچنین از اعضای فعال مجمع وزرای ادوار بودند که از همفکری ها و مشورت های ارزنده ایشان در مجمع بهره مند بودیم. اینجانب با تسلیت درگذشت این انسان مومن و پرهیزگار به خانواده محترم و دوستداران ایشان،اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر  و اعضای محترم مجمع وزرای ادوار از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و حشر با اولیا الله و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسالت دارم. روحش شاد و یادش گرامی باد.»

انصاف و اعتدال غفوری ‌فرد همواره مثال‌زدنی بود

حسن روحانی رییس جمهور سابق نوشت: «خبر درگذشت جناب آقای دکتر حسن ‌غفوری‌فرد موجب تاثر و تالم فراوان شد. اینجانب توفیق همکاری با ایشان را در دوره‌های اول و پنجم مجلس شورای اسلامی داشتم. فروتنی دکتر غفوری‌فرد به‌رغم مراتب بالای علمی و اخلاق حسنه و انصاف و اعتدال ایشان همواره مثال‌زدنی بود. ایشان در تمام سنگرهای مسئولیت در عرصه‌های دانشگاهی، ورزشی و استانداری و وزارت نیرو، منشا خیر و تحول بود. فقدان این چهره برجسته علمی و سیاسی را به خانواده محترم ایشان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال رحمت و غفران الهی برای آن مرحوم مسألت می‌کنم.»

ایمان راسخ، ادب،  تواضع و فروتنی غفوری‌فرد همواره ملموس بود


حسن خمینی یادگار امام نوشت: « درگذشت برادر عزیزمان جناب آقای دکتر حسن غفوری فرد طاب ثراه موجب تاثر و تاسف شد. برای کسانی که با آن مرحوم مغفور آشنایی داشتند، صفا و صمیمیت ایشان در کنار ایمان راسخ و ادب و تواضع و فروتنی همواره قابل مشاهده و ملموس بود. اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم و علاقه مندان و دوستانشان از خدای متعال علودرجات آن فقید سعید را مسئلت دارم.»

خدمات ارزنده‌ غفوری‌فرد همواره در یادها باقی خواهد ماند

ابراهیم رییسی رئیس جمهور نوشت: «درگذشت مبارز پیشکسوت و مدیر انقلابی مرحوم دکتر حسن غفوری‌فرد موجب تاثر و اندوه شد. این خدمتگزار متعهد با سابقه طولانی مدیریتی و اجرایی در عرصه‌های گوناگون از وزارت نیرو و ریاست سازمان تربیت بدنی تا حضور در ادوار مجلس شورای اسلامی منشا خدمات ارزنده‌ای بود که همواره در یادها باقی خواهد ماند. اینجانب با ارج نهادن به خدمات صادقانه این چهره مبارز و پر تلاش، مصیبت وارده را به خانواده محترم و عموم دوستدارانش تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم. »

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس نوشت: «درگذشت خدمتگزار صدیق، یاور دیرین انقلاب و رهبری و چهره سخت‌کوش نظام، مرحوم دکتر حسن غفوری‌فرد موجب تأسف و تأثر گردید. مرحوم دکتر غفوری‌فرد به‌عنوان فعال سیاسی خوش‌نام، دلسوز و مؤثر و مدیر اجرایی پرتلاش همواره منشاء خیر و اثرگذار بودند که سوابق ایشان ازجمله وزارت نیرو، نماینده ادوار اول، پنجم، هفتم و هشتم مجلس، استانداری خراسان، رئیس سازمان تربیت‌بدنی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و رئیس هیئت بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی گواهی بر روحیه خدمت و تلاش درراه پیشرفت و توسعه کشور بوده است. اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان آن مرحوم  به مردم شریف ایران، دوستان، آشنایان و خانواده محترم، برای ایشان رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه پروردگار مسئلت می‌نمایم.»

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نوشت: «درگذشت دکتر حسن غفوری فرد که سوابق متعددی در جایگاه های مدیریتی و اجرایی کشور از جمله وزارت نیرو، نمایندگی ادوار مجلس، استانداری، ریاست سازمان تربیت بدنی و معاون رئیس‌جمهور و نیز رئیس هیأت بازرسی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی داشت، موجب تاثر اینجانب شد. دکتر غفوری فرد از فعالین خوشنام در عرصه سیاسی بود که در طول دوران حیاتش خدمات زیادی را به مردم و کشور ارائه کرد.»

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل نیز نوشت: خبر درگذشت جناب آقای دکتر حسن غفوری‌فرد که دارای شخصیتی انقلابی، مردمی، متواضع، همراه نظام، انقلاب و رهبری بوده اند موجب تاسف و تاثر فراوان گردید. اینجانب این ضایعه و مصیبت را به همکاران ،دوستان و تمامی علاقه مندان این شخصیت بزرگوار و ارزشی و خانواده‌ معزز ایشان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال، برای آن مرحوم علو درجات و رحمت و غفران الهی و صبر و اجر برای بازماندگان مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha