• پنجشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401121813035
  • خبرنگار : 50161

دستگیری فیشینگ‌کار حرفه‌ای در زنجان

دستگیری فیشینگ‌کار حرفه‌ای در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری فیشینگ‌کار حرفه‌ای خبر داد و گفت: این کلاهبردار در مدت فعالیت مجرمانه خود از ۱۸۰۰ نفر کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ سیداحمد موسوی ظهر امروز (۱۸ اسفندماه) در جمع خبرنگاران، گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان زنجانی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکیان و اقدامات فنی، مشخص شد، مجرمان سایبری با ارسال لینک‌های جعلی حاوی بدافزار در شبکه اجتماعی، قربانیان را ترغیب به کلیک بر روی لینک ارسالی کرده و به محض کلیک، بدافزار در گوشی آنها نصب شده و در ادامه قربانی را به صفحه پرداخت جعلی درگاه بانکی هدایت کرده و با سرقت اطلاعات حساب بانکی اقدام به برداشت غیرمجاز می‌کنند.

موسوی گفت: با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، متهم در یکی از استان‌های هم‌جوار مورد شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا استان اعزام شد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان افزود: متهم پس از روبرو شدن با مستندات به ۱۸۰۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۲۹ میلیارد ریال با این شگرد در فضای مجازی اعتراف و اقرار کرد که با ساخت و ارسال لینک‌های جعلی حاوی بدافزار با عناوین مختلف در شبکه‌های اجتماعی و پس از دسترسی به اطلاعات حساب بانکی قربانیان، در فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب آنها می‌کرده است.

موسوی با بیان اینکه متهم جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ‌وجه به تبلیغات و لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی توجه نکرده و هنگام پرداخت اینترنتی از صحت درگاه پرداخت الکترونیک اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان گفت: شهروندان توصیه‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha