• پنجشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401121813115
  • خبرنگار : 71623

آغاز عرضه یکپارچه خودرو بدون قرعه‌کشی از ۲۰ اسفند/ متقاضیان ۱۰۰ میلیون در حسابشان باشد

آغاز عرضه یکپارچه خودرو بدون قرعه‌کشی از ۲۰ اسفند/ متقاضیان ۱۰۰ میلیون در حسابشان باشد

سخنگوی وزارت صمت گفت که طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی از شنبه ۲۰ اسفند آغاز می‌شود و جزئیات خرید خودرو از این سامانه را توضیح داد.

به گزارش ایسنا، امید قالیباف اظهار کرد: در گام  اول متقاضیان خرید خودروی داخلی از روز شنبه ۲۰ اسفند تا سه شنبه ۲۳ اسفند فرصت دارند حساب شخصی وکالتی به نام سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایجاد و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در آن مسدود کنند. همچنین متقاضیان نباید پلاک فعال بنام خود داشته باشند و طی ۴۸ ماه گذشته از ایران خودرو و سایپا خودرو نخریده باشند.

وی با اشاره به اینکه در طرح یکپارچه عرضه خودرو قرعه کشی حذف شده، گفت: پس از بررسی حساب‌های وکالتی متقاضیان، مرحله دوم از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اسفند ماه اجرا می‌شود که در این مرحله متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه www.esalecar.ir نسبت به ثبت نام خودروی مورد نظر اقدام کنند.

مشاور وزیر صمت گفت: بلافاصله پس از پایان ثبت نام اولا اولویت بندی متقاضیان انجام می‌شود و دوما با توجه به برنامه تولید نسبت به زمان بندی خودروی درخواستی به متقاضی اقدام می شود که این مرحله حداکثر تا پایان فروردین طول خواهد کشید و در این مدت مبلغ مسدود شده باید در حساب خریدار باقی بماند.

وی افزود: پس از این مرحله چنانچه زمان تحویل خودروی شخص بیشتر از سه ماه باشد می‌تواند نسبت به رفع انسداد( با حفظ نوبت) اقدام کند و سپس بر اساس فراخوان خودروساز منطبق با لیست انتظار هر محصول در خصوص قطعی کردن ثبت نام اقدام کند.

به گفته سخنگوی وزارت صمت اسامی بانک‌هایی که امکان ایجاد حساب وکالتی دارند تا این لحظه عبارتند از ؛ رسالت، آینده ، اقتصادنوین، ایران زمین ، گردشگری ، سینا، شهر، مهر ایران ، کشاورزی ، پست بانک ، سرمایه ؛ تجارت و ملت. اما این فهرست در حال تکمیل است و لیست نهایی روز شنبه در سامانه ذکر شده اعلام خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت مرحله آخر طرح یکپارچه عرضه خودرو را تکمیل یا واریز وجه و دریافت خودرو ذکر کرد و گفت: خریداران خودرو توجه داشته باشند قیمت روز خودرو در زمان تحویل، قیمت روز اعلامی مطابق دستورالعمل شورای رقابت خواهد بود و کسانی که صرفاً با هدف کسب درآمد قصد ثبت نام دارند باید خطر بالای این کار را در نظر بگیرند.

قالیباف هدف از این طرح را عرضه گسترده و شفاف خودروهای داخلی با توجه به افزایش بیش از ۳۰ درصدی تولید خودرو در سال جاری و تثبیت جریان تولید و  برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای تولید خودرو در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: این طرح بر اساس الگوبرداری از نحوه فروش بسیاری از خودروسازان جهانی و به منظور شفاف سازی عرضه خودروسازان انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۸ ۱۵:۳۷

اينكه شما مي خواهيد خودرو بدون قرعه كشي به مردم بدين خوبه ولي اينكه پول فرد را تا آخر فروردين مسدود ميكنيد فاقد وجاهت قانوني است. وقتي معلوم نيست كه چه زماني قراره به شخص خودرو بدين چرا پول فرد را مسدود مي كنيد؟ آيا غير از اينه كه به دنبال منفعت خودتون هستيد؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۸ ۱۵:۴۶

ممنونم از پیگیری شما خبرنگاران ایسنا که به فکر مردم هستید

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۸ ۱۶:۰۵

طرح مادران چطوره

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۸ ۱۶:۰۵

در مورد مادران باید پول بریزند..حساب مسکن نداره وکالتی کنیم ؟سند این خودرو ازاد هست ؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۸ ۱۷:۲۳

طرح مادران پول حساب وکالتی و پول لازم نداره

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۸ ۲۱:۲۳

خودرو فرسوده هم حساب وکالتی می خواهد؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۹ ۰۱:۲۶

فکر میکنم تا یکسال در رهن است و پس از یکسال آزاد خواهد شد و به نام خواهد خورد

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۸ ۱۷:۴۵

آیا شرط داشتن گواهینامه و یا نداشتن پلاک فعال هم دارد یا مانند خودرو های بورس کالایی نیازی نیست

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۸ ۱۹:۲۵

سلام کسانیکه ثبت نام ایران خودرو کردن در قرعه کشی یک پارچه هم هم زمان می توانند ثبت نام کنند

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۰ ۲۰:۵۱

باسلام و احترام بنده در سال ۹۱ یک دستگاه خودرو از ایران خودرو خریداری نموده و دوسال پیش آن را فروختم اما متاسفانه خریدار خودرو با همسرش دارای اختلاف خانوادگی شده و بابت انتقال و تعویض پلاک خودرو مشکل دارند و حتی پرونده آن در مراجع قضایی مطرح نیز میباشد بنده نیز با موافقت مراجع قضایی پلاک خودرو فوق را توقیف نمودم حال با این اوصاف من می‌توانم ثبت نام کنم یا خیر ؟ ممنونم از راهنمایی مفید تان

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۸ ۱۹:۵۰

سلام کسانی که در طرح پیش فروش سایپا درسال اخیر ثبت نام کردند و پیش پرداخت هم حدود یکصد و ده میلیون تومان داشتند میتونن در این طرح هم ثبت نام کنند چون فعلا پلاک فعالی بنام ندارند

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۸ ۲۰:۳۰

سلام خسته نباشید من میخوام ثبت نام کنم ولی نمیدونم چطوری ثبت نام کنم و۱۰۰ملیون چطوری یا به چه حسابی بریزم

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۰ ۱۹:۰۳

سلام حساب وکالتی درست کن خیلیم راحت

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۹ ۰۰:۴۹

فقط لیزینگ خوب بود .برای این طرح ها ما پول نداریم

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۹ ۰۳:۵۴

سلام از۲۰اسفند به بعد چه ماشینی قرعه کشی میشه

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۹ ۰۶:۱۸

سلام این طرح پیش فروش هستش ؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۹ ۱۱:۲۱

پس بانک ملی که قبلا" برای حساب وکالتی اعلام کرده بودین چی تو این بانکها اسمی ازش نیاوردین

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۹ ۱۷:۵۵

اون به نفع خودرو ساز بوده این دفعه باید به نام سازمان حمایت وکالتی بشه

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۹ ۱۸:۳۳

آیاغیراز ایران خودرو و سایپا شرکتهای دیگر خودروسازی هم دراین طرح هستند

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۹ ۱۹:۰۵

سلام از روز شنبه 20 اسفند ثبت نام شروع میشه باید بری سایت یکپارچه خودرو ثبت نام کنی و تا 23 اسفند فرصت داری 100 میلیون بریزی به حساب ت قبلش باید بری بانک حسابت و وکالتی کنی و این صد میلیون تا اخر فروردین تو حسابت مسدود میشه و از 26 تا 28 اسفند هم میتونی ثبت نام کنی و خودرو مورد نظر تو انتخاب کنی در سایت یکپارچه خودرو

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۰ ۰۲:۰۸

این 100 تومان دیگر چرا ؟ شما تکلیف خریدار روشن کنید مشتری پول خدرو را هم می دهد اما این 100 تومن واریزی دقیقا الان چه توجیهی دارد خصوصا دیگه قرعه کشی هم نیست تو رو قرآن منطق 100 تومن رو به من بگید چیه

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۰ ۰۹:۱۸

واقعا یک و ماه و اندی پول کلان به حساب ایران خودرو چرا باید بمونه؟؟؟چه سودی شود کلان در کلان.....

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۰ ۱۱:۵۹

چرا پاسارگاد جزوشون نیست من پولام همه تو پاسارگاده ایشالا تو قرعه کشی دنا ببرم ولی اگه مبردو واقعا سخته انتقال پول به یک بانک دیگه بخصوص که اینترنت بانک پاسارگاد هم دارم راحت میتونم پول ببریزم به ایران خودرو لططفا پاسارگاد را هم جزو بانکها بزارید

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۰ ۱۲:۰۱

چرا پاسارگاد جزوشون نیست من پولام همه تو پاسارگاده ایشالا تو قرعه کشی دنا ببرم ولی اگه نبردم واقعا سخته انتقال پول به یک بانک دیگه بخصوص که اینترنت بانک پاسارگاد هم دارم راحت میتونم پول ببریزم به ایران خودرو لططفا پاسارگاد را هم جزو بانکها بزارید

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۰ ۱۳:۱۵

خوش به حالت که ۱۰۰ تومن تُو بانک پاسارگاد داری، ما همونم توی بانک قرض الحسنه ۱ میلیونش رو هم نداریم!! از خدا میخوام همه مردم نگرانیشون انتقال پول از حساب یه حسابِ دیگشون ...

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۰ ۱۲:۵۹

اصلا مشخصه که تحویل خودرو از چه زمان تاچه زمانی است ؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۰ ۱۳:۴۶

فقط کی شروع میشه

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۰ ۱۴:۴۵

کسی نمیدونه قیمت خودروها به چه صورته من پولم زیاد نیست نهایت بتونم با فروش طلا و...وام ۱۷۰ جور کنم الان نوشته شورای رقابت تعیین میکنه قیمت رو ونزدیک قیمت بازار؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۰ ۱۵:۰۰

. خودروی با تکنولوژی 40 سال پیش رو که دیگه پیش فروش نمیخواد خط تولیدت رو گسترش بده و تولیدت رو بیشتر کن. قرار نیست تکنولوژی جدیدی ارایه بدن همون تکنولوژی تازه بی کیفیت تر هست. انگار میخوان مدل جدید تسلا رو بفروشن که پیش فروش میکنند. .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۰ ۲۲:۰۰

سلام ممنون میشم راهنمایی کنید من شماره حساب بانک تجارت برای سایپا و ایران خودرو وکالتی کردم ولی الان که میرم برای گزینه حمایت از تولیدکنندگان همون حساب را وکالتی کنم انجام نمیشه ، آیا باید حساب دیگری باز کنم یا جریان چیه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۰ ۲۳:۵۶

چرا بانک سپه نیست؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۱ ۰۵:۴۶

کسانی که در قرعه کشی ثبت نام کردند و130تومن گذاشتند می تونند با همون پول تو این طرح شرکت کنند اگه برنده نشدند چون ما از اول می خواستیم تو این طرح شرکت کنیم ولی اطلاع رسانی نشده بود؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۱ ۰۸:۳۳

اینکه می گید کسانی که در طرح فروش فوق العاده 20 اسفند شرکت کرده اند باید 230 میلیون تومان در حساب وکالتی داشته باشند غیر منصفانه است مگه ایران خودرو دو خودرو به ما می دهد که اندازه دو خودرو پول بلوکه شود لطفاپیگیری بفرمایید با تشکر از زحمت شما

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۱ ۱۲:۵۶

خوبه

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۲ ۱۰:۰۵

مگر کسانی که در قرعه کشی اسفند ماه شرکت کرده بودن ولی برنده نشدن دیگه نمیتونن شرکت کنن

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۲ ۰۱:۴۳

خداوکیلی این چه طرحی هست 100میلیون تاآخر فروردین مسدود بشه شاید کسی مشکل براش پیش آمد عزیزی ازدست داد اون پولو نیاز داشته باشه باید یه ماه صبر کنه که اونم در نمیاد.آیا ایران خودرو این فرصت یک ماه میده به ما مردم اگر پولمون کم باشه تا یه ماه بریزیم حسابش ؟برا خودش مشکل نداره پول مردم بخوابونه کجاش انصافه این پول حلاله بنظرت که سودش میخورین ؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۲ ۰۱:۴۴

خداوکیلی این چه طرحی هست 100میلیون تاآخر فروردین مسدود بشه شاید کسی مشکل براش پیش آمد عزیزی ازدست داد اون پولو نیاز داشته باشه باید یه ماه صبر کنه که اونم در نمیاد.آیا ایران خودرو این فرصت یک ماه میده به ما مردم اگر پولمون کم باشه تا یه ماه بریزیم حسابش ؟برا خودش مشکل نداره پول مردم بخوابونه کجاش انصافه این پول حلاله بنظرت که سودش میخورین ؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۳ ۰۱:۴۷

من ۱۳۰ توفروش قبلی ریختم .و برنده نشدم سرکاری بود برای ۳۰۰خودرو دومیلیون ثبت نام کردید.الان با همون پول بزارید ثبت نام کنیم .آخه یعنی چی

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۳ ۱۷:۰۲

سلام توی سایت زده خودرو تارا فقط مخصوص طرح جوانیه !!!! چرا اخه؟! بقیه ادم نیستن؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۳ ۱۹:۰۸

سلام میشه ۲۵ اسفند ۱۰۰ میلیون به حساب و‌کالتی واریز کرد ممنون میشم راهنمایی کنید

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۴ ۲۲:۲۷

سلام من ۲ملیون از ۱۰۰ملیون برداشت کردم آیا تعلق میگرد

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۶ ۰۴:۵۵

سلام این طرح شامل چه کسانی هست یا فقط برای مادران یا گواهینامه ماشین دارند شامل میشه لطفاً راهنمایی کنید

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۳۱ ۱۴:۱۸

عالی

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۳ ۱۵:۴۸

سلام من اسفند ماه گذشته ایران خودرو ثبت نام کردم ولی پول تو حساب نداشتم و الان که میخام دوباره برای دور دوم ثبت نام‌ کنم نمیتونم ثبت نام انجام بدم و هنوز دوره قبلی رو میزنه درحال بررسی هست باید چیکار کنم؟

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۲۵ ۰۷:۱۹

سلام‌من‌صد‌میلیون‌ندارم‌اما‌بچه‌سومم‌در۱۴۰۲‌به‌دنیا‌اومده‌چه‌کارکنم