• پنجشنبه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401121813140
  • خبرنگار : 71475

ورود وزیر دفاع آمریکا به اراضی اشغالی در میان اعتراضات علیه نتانیاهو

ورود وزیر دفاع آمریکا به اراضی اشغالی در میان اعتراضات علیه نتانیاهو
آستین و یواو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در فرودگاه بن گوریون

وزیر دفاع آمریکا امروز (پنجشنبه) در چارچوب سفری که زمان آن به دلیل افزایش اعتراضات علیه طرح دولت اسرائیل برای اصلاح دادگستری به تاخیر افتاده بود وارد فلسطین اشغالی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هواپیمای حامل لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز (پنجشنبه) در فرودگاه بن گوریون در اراضی اشغالی فرود آمد.

قرار است وی در مکانی نزدیک به فرودگاه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یواف گالانت، وزیر جنگ این رژیم دیدار کند.

صدها اسرائیلی امروز پنجشنبه در برخی شهرهای رژیم صهیونیستی در اعتراض به اصلاحات قضایی پیشنهادی از سوی دولت دست به تظاهرات زدند. تظاهرکنندگان تلاش می‌کنند تا مانع سفر نتانیاهو به ایتالیا شوند.

اگر "اصلاح" نظام حقوقی مطابق نظر دولت جدید صورت پذیرد، نمایندگان پارلمان می‌توانند با رای اکثریت نسبی هر حکم دیوان عالی علیه مصوبات خود را رد کنند.

معترضان همه مسیرها را بسته و دست به اعتصاب موقت در محل کار زده‌اند. آنها ضمن متوقف کردن خدمت رسانی قطارها در مقابل منازل مقامات ارشد دولتی تجمع کرده‌اند.

اراضی اشغالی از چند هفته قبل شاهد اعتراضات گسترده علیه طرح اصلاحات دستگاه قضایی است که یاریو لوین وزیر دادگستری این رژیم اعلام کرد.

مخالفان کابینه نتانیاهو، طرح «اصلاحات قضایی» را «کودتای قضایی» توصیف کرده‌اند، در حالی که نتانیاهو از آن دفاع کرده و گفته که «هدف آن بازگرداندن تعادل بین سه قوه است».

اپوزیسیون رژیم صهیونیستی بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، «تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است». اپوزیسیون معتقد است هدف از این طرح پایان دادن به نقش قوه قضاییه به عنوان یک نظام مستقل است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha