• جمعه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401121913329
  • خبرنگار : 71523

یک تصمیم جدید برای سهام عدالت متوفیان

یک تصمیم جدید برای سهام عدالت متوفیان

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از اخذ تصمیم جدید برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان خبر داد.

مجید عشقی در گفت‌وگو با ایسنا، درمورد انتقال سهام مشمولان متوفیان توضیح داد: بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت طی سال‌های گذشته فوت شده‌اند و انتقال سهام باید به صورت الکترونیکی صورت بگیرد. بر این اساس دفاتر قضایی درمورد بحث سامانه و انتقال اطلاعات با مشکل مواجه شدند.

عشقی ادامه داد: به همین دلیل مصوبه تغییر داده شد و شرکت‌های کارگزاری را هم وارد ماجرا شدند. بر این اساس بخش سامانه‌ای در اختیار کارگزاری قرار می‌دهیم تا بتوانند این کار را انجام دهند. افراد باید به کارگزاری‌ها و دفاتر قضایی مراجعه کنند تا کارگزاری به صورت الکترونیکی این کار را انجام دهد.

وی افزود: وراث باید گواهی انحصار ورثه را ارائه کنند تا انتقال بر اساس سهمی که مشخص شده صورت بگیرد. در سامانه درصد هر وارث مشخص می‌شود و انتقال قهری به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد. ساختار اواخر تغییر پیدا کرده و زیرساخت فنی آن درحال آماده شدن است.

بر اساس این گزارش، بیش از سه میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت طی سال‌های گذشته فوت شده‌اند و سهام آن‌ها پس از فرایند انحصار وراثت باید به وراث تعلق بگیرد. البته برخی از وراث نیز فوت شده‌اند و همین موضوع فرایند را پیچیده‌تر کرده است. برای انتقال سهام این روش پیشنهاد شده بود که وراث به صورت حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند که این روش بسیار زمان‌بر بود. بنابراین قرار شد این فرایند به صورت الکترونیکی و با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه تا شهریورماه انجام شود. اما به نظر می‌رسد قوه قضاییه در ارسال اطلاعات به سپرده‌گذاری کمی از برنامه عقب است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۹ ۱۱:۱۷

روحشان شاد..... خودشون که کامی نبردن ازین سهام بی عدالتی....

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۹ ۱۱:۴۶

یکم دیگه صبر کنید وراث متوفیان هم میرن پیش متوفیان و فرایند پیچیدگی تقسیم ارث سهام عدالت متوفیان براتون آسون میشه..

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۱۰ ۱۱:۱۲

پدر ما ازسال 98فوت کردن ومادرسال99هردوسهام عدالت داشتن ورثه هستیم هنوز سهام عدالت نمیدونیم کجااعلام کنیم که تخصیص بدن به ورثه 4ساله که سود سهام عدالت پرداختی فوتیا مشخص نشده بکجاریختن وکی به ما سهام پدرومادر فوت شدن تقسیم میکنن دفتر خدمات قضایی رفتم گفتن سایتی با نشده که مدارکای انحصاروراثت بدم ثبت کنن بلاتکلیف موندیم چه کنیم کسی جوابم اگه میتونه بده چکارکنم جوابش به ایمیلم بفرسته که ماورثه چجوری سهام عدالت تقسیم میکنن مدارکاکجاتحویل بدم

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۹ ۱۳:۵۶

نظر بنده ب دولت هزار هکتار زمین ۴۰ سال کاشت نشده از دولت ۱۳ خواهشمندیم دو حلقهذچاه عمیق در منطقه مرزی شهرستان درگز بخش لطف اباد مزارعه شورقلعه ب صورت فوری دو حلقه چاه احداث شود که ابهای زیر زمینی ما ب طرف ترکمنستان رها نشود تشکر مهدی

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۹ ۱۵:۰۲

به فکر متوفیان هستن کجاش عدالته ما بازنشسته کشوری هستیم ثبت نام ناموفق بود دیگه ثبت نام نکردن پس ما چه کنیم

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۹ ۱۷:۲۹

سلام امیدوارم هرچه سریعتر تکلیف سهام متوفی به وراث مشخص شود باتشکر لیلا ازهمدان

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۹ ۱۷:۵۴

نوجوان ها احتیاج به حمایت و سهام دارن که نمیدن وجنگ اعصاب راه میندازن ادمای مسن ومرده پول میخوان چیکار ؟؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۱ ۱۹:۰۷

تمام از دفاتر معرفی شده ادعا میکنند دستوری مبنی بر انتقال سهام عدالت به وراث داده نشده

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۳۰ ۲۲:۱۲

چرا سهام عدالت متوفیان را بعد از اینهمه سال به وراث ندادید ؟! سود این پولها دست کیست؟ چرا پرداخت نمی‌شود ارزش پول روز به روز کاهش میابد سهام عدالت متوفیان را به وراث بدهید

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۰۲ ۱۴:۵۰

لطفا تکلیف سهام عدالت فوت شدگان مشخص کنید روح فوتشدگان به این روز عیدفطرشاد