• جمعه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401121913553
  • منبع : نمایندگی مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد

لزوم اعمال کنترل بر روی ماشین آلات و مراکز تولیدکننده آلاینده‌ها

لزوم اعمال کنترل بر روی ماشین آلات و مراکز تولیدکننده آلاینده‌ها

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید کنترلی نسبت به ماشین آلات و مراکز تولید آلاینده‌ها صورت بگیرد، اینکه کربن تولید شود و در مقابل با کاشت درخت و تولید اکسیژن مقابله کنیم جواب نمی‌دهد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری، اظهار کرد: درختان همچون حیوانات در زندگی انسان‌ها نقش زیادی دارند، انسان، حیوان و نبات مثلث موجودات زنده است و اضلاع این مثلث باید با هم سازش داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما انسان‌ها از حد و حدود طبیعی خودمان تجاوز می‌ کنیم، نباتات و حیوانات تقریبا به‌طور طبیعی خودشان را حفظ کرده و تعدیل می‌شوند، افزود: اما ما انسان‌ها چون عقل و هوش داریم ضریب تخریبمان بسیار زیاد است، بنابراین وجود قانون و حکمرانی صحیح و بودجه لازم بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به مسائل پرخطری همچون تولید کربن، گازهای گلخانه‌ای، سوخت‌های فسیلی، کاهش نزولات آسمانی و سوراخ شدن لایه اوزن و غیره، بروز این موارد را برجسته دانست و گفت: حیات در کره زمین دچار چالش شده است، در مقابل این مشکلات فقط کشور ما نمی‌تواند تصمیم بگیرد که زمین و خانه خودمان را تعدیل کنیم، همه کره زمین باید تصمیم گیرنده باشند، چرا که کره زمین یک کره واحد است و همه در ضرر و زیان شریک هستیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه طرح کاشت یک میلیارد درخت می‌توانست بیش از این تعداد باشد و باید همین مقدار هم انجام شود، یادآور شد: متاسفانه در کشور ما برخی از قوانین بد اجرا شده است؛ سعی کنید این قانون را درست اجرا کنید.

آیت الله لائینی تصریح کرد: مهم‌تر از کاشت درخت نگهداشت آن است، همچنین اینکه چه نوع درختی بکاریم مهم است اینکه صنعتی باشد از چوبش در کارخانجات استفاده شود خوب است، کارخانه چوب و کاغذ نیاز به مصرف بالای چوب دارد، از طرفی اجازه واردات هم داده نمی‌شود.

لزوم اعمال کنترل بر روی ماشین آلات و مراکز تولیدکننده آلاینده‌ها

وی خاطرنشان کرد: مسئله بعدی بحث برداشت از درخت است، نگذاریم زودتر از موعد برداشت صورت بگیرد، باید قانونی معین شود؛ تولید نهال مهم است؛ مازندران باید ظرفیت تولید درخت به اندازه خودش را داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha