• شنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401122013705
  • خبرنگار : 50310

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

ذخیره ۳۴۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان

ذخیره ۳۴۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان

ایسنا/لرستان معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: به جهت حمایت از مرغداران مازاد تولید را خریداری کرده و الان ۳۴۰۰ تن مرغ منجمد ذخیره شده و آمادگی داریم آن‌را با قیمت هر کیلو ۴۳ هزار تومان به دست مردم برسانیم.

حسین میردریکوند در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با مرغ کشتار روز اظهار کرد: تا هفته گذشته مرغ را زیر قیمت مصوب به دست مردم می‌رساندیم، قیمت مصوب در کشور سه ماه پیش ۶۳ هزار تومان اعلام شد، آن زمان مرغدار، کشتارگاه و مصرف کننده ضرر می‌کرد.

وی ادامه داد: امروز بعد از مدتی که از آن التهاب عبور کردیم مرغ با قیمت‌های پایین‌تر به دست مصرف کننده رسید و این زنجیره ادامه حیاتش را داشت اما مرغدار زمانی می‌تواند کارش را ادامه بدهد که ببیند جوجه‌ریزی گذشته برایش سود داشته اگر ضرر داشته باشد نمی‌تواند ادامه حیات بدهد.

میردریکوند افزود: ما یک مؤلفه داریم که در قیمت گوشت مرغ و قرمز اثر کرده و آن حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود که روی قیمت نهاده‌ها اثر گذاشته است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: وقتی ارز نیمایی نهاده‌ها حذف شد با وضعیت تولید و میزان مصرف و نیاز نهاده در حال تطبیق بودیم که اختلال و افزایشی که در قیمت دلار پیش آمد به ضرر مرغداران شد که الان برای رسیدن به سرمایه خودشان باید با قیمت بیشتری به بازر روانه شوند و حلقه‌های بعدی نیز باید این زنجیره را ادامه بدهند که از این بحران نیز عبور کنیم.

وی بیان کرد: این ماه سه میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم اگر هر قطعه دو کیلوگرم وزن داشته باشد می‌شود شش میلیون کیلوگرم و نیاز ما سه میلیون کیلوگرم است که بقیه آن مازاد است.

میردریکوند افزود: به جهت حمایت از مرغداران مازاد تولید را خریداری کرده و الان ۳۴۰۰ تن مرغ منجمد ذخیره شده داریم که در وضعیت بازار به جهت حمایت از تولید باید مواظب باشیم تولید کننده زمین نخورد و از طرف دیگر باید مصرف کننده نیز حمایت شود و در صورتی که قیمت بالا برود به بازار عرضه می‌شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: آمادگی داریم مرغ منجمد ذخیره شده که نرخ مصوب آن ۵۰ هزار تومان است با قیمت ۴۳ هزار تومان به دست مردم برسانیم.

وی تصریح کرد: برای شهرهای استان نمایشگاه‌هایی در نظر گرفتیم که در ایام پایایی سال در کنار مردم باشیم و نگذاریم مردم درخصوص تهیه اقلام ضروری خود با مشکل مواجه شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha