• یکشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401122014330
  • خبرنگار : 30188

اصول سفارش طراحی سایت در تهران چیست؟

اصول سفارش طراحی سایت در تهران چیست؟

یک طراحی وب‌سایت مؤثر باید عملکرد مورد نظر خود را با انتقال پیام خاص خود انجام دهد و در عین حال بازدیدکننده را درگیر کند. عوامل متعددی مانند ثبات، رنگ‌ها، تایپوگرافی، تصاویر، سادگی و عملکرد به طراحی خوب وب‌سایت کمک می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از ایران وبر، هنگام طراحی یک وب‌سایت، عوامل کلیدی زیادی وجود دارد که به نحوه درک آن کمک می‌کند. یک وب‌سایت خوب طراحی شده می‌تواند به ایجاد اعتماد کمک کند و بازدیدکنندگان را برای انجام عمل مورد نظر راهنمایی کند.

در زیر دستورالعمل‌هایی وجود دارد که هنگام بررسی پروژه وب بعدی خود به شما کمک می‌کند.

۱. هدف طراحی سایت در تهران

وب‌سایت شما باید نیازهای کاربر را برآورده کند. داشتن یک هدف ساده در همه صفحات به کاربر کمک می‌کند تا با آنچه شما ارائه می‌دهید تعامل داشته باشد. هدف وب‌سایت شما چیست؟ آیا اطلاعات عملی مانند "روش استفاده و راهنمایی" را به کاربران می‌دهید؟ آیا این یک وب‌سایت سرگرمی مانند نمایش ویدئو ورزشی است یا محصولی را به کاربر می‌فروشید؟ اهداف مختلف زیادی وجود دارد که وب‌سایت‌ها ممکن است داشته باشند اما اهداف اصلی مشترک در همه سایت‌های طراحی شده در ایران و تهران وجود دارد.

  • تشریح تخصص
  • ساختن شهرت شما
  • تولید سرنخ (تولید لید)
  • فروش و مراقبت‌های پس از آن

۲. سادگی وب‌سایت

سادگی بهترین راه برای در نظر گرفتن تجربه کاربری و قابلیت استفاده از وب‌سایت شما است. در زیر راه‌هایی برای دستیابی به سادگی از طریق طراحی آورده شده است.

رنگ

رنگ قدرت انتقال پیام‌ها و برانگیختن پاسخ‌های احساسی را دارد. پیدا کردن پالت رنگی که متناسب با برند شما باشد به شما این امکان را می‌دهد که بر رفتار مشتری خود نسبت به برند خود تأثیر بگذارید. انتخاب رنگ را به کمتر از 5 رنگ محدود کنید. رنگ‌های مکمل خیلی خوب کار می‌کنند. ترکیب رنگ‌های دلپذیر باعث افزایش جذب مشتری و ایجاد حس خوبی در کاربر می‌شود.

تایپوگرافی

تایپوگرافی نقش مهمی در وب‌سایت شما دارد. توجه را جلب می‌کند و به عنوان تفسیر بصری صدای برند عمل می‌کند. حروف تایپ باید خوانا باشند و فقط از حداکثر 3 فونت مختلف در وب‌سایت استفاده کنند.

۳. ناوبری

ناوبری سیستم راهیابی است که در وب‌سایت‌هایی استفاده می‌شود که در آن بازدیدکنندگان در تعامل هستند و آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا می‌کنند. ناوبری وب‌سایت کلید حفظ بازدیدکنندگان است. اگر ناوبری وب‌سایت گیج‌کننده باشد، بازدیدکنندگان تسلیم می‌شوند و آنچه را که نیاز دارند در جای دیگری پیدا می‌کنند. ساده، شهودی و ثابت نگه داشتن ناوبری در هر صفحه از عوامل بسیاری مهم و کلیدی است.

۴. در نظر گرفتن الگوی F برای خواندن متن

الگوی مبتنی بر F رایج‌ترین روشی است که بازدیدکنندگان برای اسکن متن در یک وب‌سایت استفاده می‌کنند. مطالعات ردیابی چشم نشان داده است که بیشتر آنچه مردم می‌بینند در نواحی بالا و سمت چپ صفحه نمایش است. طرح F شکل الگوی طبیعی خواندن ما در زبان فارسی را تقلید می‌کند (از راست به چپ و از بالا به پایین). یک وب سایت به طور مؤثر طراحی شده با الگوی طبیعی خواننده برای اسکن صفحه کار می‌کند.

طرح F الگوی طبیعی خواندی صفحات وب

۵. سلسله مراتب بصری

سلسله مراتب بصری چیدمان عناصر به ترتیب اهمیت است. این کار بر اساس اندازه، رنگ، تصاویر، کنتراست، تایپوگرافی، فضای خالی، بافت و سبک انجام می شود. یکی از مهمترین کارکردهای سلسله مراتب بصری ایجاد یک نقطه کانونی است. این به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد که مهمترین اطلاعات کجاست.

۶. محتوا

یک وب‌سایت مؤثر هم طراحی عالی دارد و هم محتوای عالی. استفاده از محتوای عالی با زبان جذاب می‌تواند بازدیدکنندگان را با تبدیل آنها به مشتری جذب و تحت تأثیر قرار دهد.

۷. طرح‌بندی شبکه‌ای وب‌سایت

گریدها به ساختار طراحی شما و سازماندهی محتوای شما کمک می‌کنند. شبکه به تراز کردن عناصر در صفحه و تمیز نگه داشتن آن کمک می کند. طرح‌بندی مبتنی بر شبکه، محتوا را در یک ساختار شبکه‌ای سفت و سخت با ستون‌هایی مرتب می‌کند، بخش‌هایی که در یک ردیف قرار می‌گیرند و احساس تعادل می‌کنند و نظم را تحمیل می‌کنند و به یک وب‌سایت زیبا از جنبه زیبایی شناسی منجر می‌شوند.

گرید بندی در طراحی سایت

۸. زمان بارگذاری وب‌سایت

انتظار برای بارگذاری یک وب‌سایت باعث از دست دادن بازدیدکنندگان می‌شود. تقریباً نیمی از بازدیدکنندگان سایت انتظار دارند که یک سایت در 2 ثانیه یا کمتر بارگذاری شود و به طور بالقوه سایتی را که بارگذاری نشده است در عرض 3 ثانیه ترک می‌کنند. بهینه‌سازی اندازه تصویر به بارگذاری سریع‌تر سایت شما کمک می‌کند.

۹. وب‌سایت را mobile-friendly طراحی کنید

افراد بیشتری از تلفن یا دستگاه‌های دیگر خود برای مرور وب استفاده می‌کنند. مهم است که طراحی وب‌سایت خود را با آن در نظر بگیرید. طرح‌بندی واکنش‌گرا این مورد را در نظر می‌گیرد.

برای داشتن یک وب‌سایت خوب می‌توانید هم‌اینک از آژانس ایران وبر بهره ببرید. برای استعلام قیمت طراحی سایت می‌توانید با این شرکت تماس داشته باشید.

منبع :  ایران وبر

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha