• شنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۸:۲۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401122014347
  • خبرنگار : 30188

راهنمای خرید قهوه

راهنمای خرید قهوه

در این مطلب قصد داریم با یک راهنمای کلی شما را در انتخاب و خرید بهترین قهوه یاری کنیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از قهوه پیک، افراد در قهوه خوردن به سه دسته: قهوه‌خور حرفه‌ای، قهوه‌خور تفننی و افرادی که در بدو ورود به دنیای قهوه هستند، تقسیم می‌شوند.

بهترین قهوه کدام است؟

در ابتدا به راهنمایی اشخاصی که در ابتدای راه هستند و اطلاعات کاملی از قهوه ندارند می‌پردازیم.
قهوه‌های رایج بازار در کل به دو گروه قهوه عربیکا و قهوه روبوستا تقسیم می‌شوند.
قهوه عربیکا دارای عطر و طعم زیاد و البته طعم آن به ترشی می‌زند، این قهوه‌ها معمولاً دارای قیمت بالاتری نسبت به روبوستا می‌باشند.
قهوه دوم قهوه روبوستا داری کافئین بالا و طعمی که به تلخی می‌زند. قهوه روبوستا قیمت پایین‌تری نسبت به عربیکا دارد.
بعد از شناخت اجمالی این دو گونه قهوه به سراغ خرید قهوه می‌رویم.
در فروشگاه‌های حضوری و اینترنتی قهوه انواع و اقسام قهوه با نام‌های متفاوت موجود است. این تنوع شما را گیج نکند؛ زیرا اصل خرید عالی قهوه در انتخاب بهترین جا برای فروش قهوه است. (به این نکته نیز دقت کنید که تنوع زیاد قهوه در یک فروشگاه نشان از عدم تمرکز بر داشتن قهوه‌های خاص و باکیفیت است.)
فرض را بر این بگیریم که شما به دنبال قهوه‌ای با کافئین بالا هستید. قهوه‌ی روبوستا بهترین پیشنهاد برای شما است اما آیا کیفیت، نوع رست و قهوه در همه جا یکی است؟
مسلماً خیر.
پس برای خرید بهترین نوع قهوه ابتدا باید معتبرترین و محبوب‌ترین فروشگاه خرید قهوه را پیدا کنید. تا با خیالی راحت به سراغ مرحله بعد یعنی انتخاب نوع قهوه برسیم.

تنها قهوه‌های باکیفیت و خاص در قفسه‌های فروشگاه قهوه پیک جای دارند.

نکات قهوه:

در انتخاب فروشگاه خرید قهوه، فروشگاهی را مدنظر قرار دهید که رست توسط خودشان انجام شود. در این صورت شما از تازه بودن قهوه مطمئن خواهید بود.
پیشنهاد می‌شود اصلاً به سراغ قهوه‌های بسته‌بندی شده وارداتی نروید. این قهوه‌ها به دلیل زمانی که در حمل و نقل از کشورهای دیگر تا ایران سپری می‌شود، به طور قطع زمان زیادی از رست (برشته‌کاری) آنها گذشته و تازه بودن قهوه‌ای که در داخل ایران رست شده است را ندارد.

برای تازه‌واردان به دنیای قهوه، در خصوص قهوه‌ساز، می‌توانید از موکاپات برای شروع استفاده کنید و یا به سراغ روش‌های دیگر دم‌آوری قهوه همچون کمکس، فرنچ پرس، دستگاه اسپرسوساز، ایروپرس، جذوه، دله و ... رفت. (البته پیشنهاد می‌شود در شروع کار به سراغ روش‌های آسان‌تر و اقتصادی‌تر همچون موکاپات بروید.)

برای هر قهوه‌سازی اندازه‌ی آسیاب مختص آن دستگاه وجود دارد به طور مثال اندازه آسیاب موکاپات با آسیاب قهوه ترک فرق دارد، آسیاب دستگاه‌های قهوه‌ساز فیلتری با آسیاب فرنچ پرس و ... فرق دارد.

همچنین لازم است بدانید به طور مثال قهوه اسپرسو، نام نوعی از قهوه نیست بلکه روشی برای درست کردن قهوه است که می‌تواند این قهوه از هر نوعی از قهوه تهیه شود؛ به طور مثال صد در صد عربیکا باشد یا 70 درصد روبوستا. این مورد در خصوص قهوه‌های دیگر نیز صادق است مثلاً قهوه ترک، قهوه فرانسه، قهوه عربی و ... هیچ کدوم نوع خاصی از قهوه نیستند یعنی ما به عنوان مثال قهوه‌ای به نام قهوه عربی نداریم بلکه روش درست کردن آن قهوه است که آن را به عربی معروف کرده است. پس در هنگام خرید نگویید به طور مثال قهوه اسپرسو می‌خواهم.

برای افرادی که تازه به دنیای قهوه ورود کرده‌اند پیشنهاد می‌شود از قهوه‌هایی با کافئین کم شروع کنند. بهتر است از قهوه‌های 100% عربیکا و یا قهوه‌های ترکیبی مانند %50 عربیکا و یا 70 درصد عربیکا شروع کنند.

راهنمای خرید قهوه


قهوه‌ها در دسته‌بندی دیگری در دو نوع تک خاستگاه به معنی از یک منطقه خاص بودن و ترکیبی به معنی ترکیب و میکسی از دو و یا چند نوع دانه قهوه می‌باشد.
در خصوص افراد حرفه‌ای چنانچه قهوه دیگر مانند سابق بر شما تأثیری ندارد بهتر است قهوه خود را عوض کنید.
عده‌ای نیز ممکن است به کافئین قهوه حساسیت داشته باشند و یا به دلیل بیماری‌های قلبی و عروقی همچون فشار خون بالا، تپش قلب و ... با خوردن قهوه دچار مشکل شوند.
بهتر است این اشخاص به سراغ قهوه‌های دیکف یا همان قهوه‌های بدون کافئین بروند. قهوه‌های دیکف با حذف کافئین موجود در دانه‌های قهوه امکان لذت بردن اشخاص مذکور و حتی مادران باردار را از قهوه فراهم آورده است. در خصوص این نوع قهوه بهترین و سالم‌ترین گزینه قهوه کافئین‌زدایی شده به روش سوئیس واتر است.

اما بعد از توضیحات داده شده برای انتخاب یکی از فروشگاه‌های معتبر و محبوب فروشگاه قهوه پیک به شما پیشنهاد می‌شود.

این فروشگاه با سابقه چندین ساله در زمینه قهوه و دارا بودن کارگاه روستری، افراد متخصص در زمینه قهوه و باریستاهای آموزش دیده، همچنین داشتن دو شعبه در شهر مشهد و تأمین قهوه کافه‌ها و رستوران‌های متعدد یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید حضوری و خرید قهوه آنلاین می‌باشد.

لذت چشیدن قهوه‌ای خوش طعم، باکیفیت و تازه رست شده را در فروشگاه قهوه پیک تجربه کنید.
سایت قهوه پیک: pikcoffeeroasters.com

راهنمای خرید قهوه

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۱ ۱۶:۱۴

سلام قهوه های دیکف میزان کافئین در اون ها صفره صفره؟ یعنی هیچ کافئینی نداره؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۴ ۱۱:۵۳

سلام تمام قهوه های دیکف صددرصدی بدون کافئین نیستن. اما قهوه دیکفی که به روش سوئیس واتر کافئین زدایی شده باشه حدود 99 -98 درصد بدون کافئین هست.