• شنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401122014359
  • خبرنگار : 80001

قیمت آهن باز هم ریزش کرد

قیمت آهن باز هم ریزش کرد

بازار آهن‌آلات به روند کاهشی قیمت که از حدود ۱۰ روز قبل آغاز شده ادامه داد و امروز تیرآهن و میلگرد در واکنش به افت قیمت ارز و طلا بین ۸ تا ۱۰ درصد ارزان‌تر شد.

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها از بازار آهن نشان می‌دهد که همچنان روند کاهنده قیمت‌ها در این بازار ادامه داشته است.   امروز درب کارخانه هر کیلوگرم میلگرد آجدار ۱۰ با کاهش ۱.۶ درصد نسبت به روز سه‌شنبه ۲۴ هزار و ۶۳۰ تومان خرید و فروش شد. آخرین روز معاملاتی هفته قبل (سه‌شنبه ۱۶ اسفند) هر کیلو میلگرد ۲۵ هزار و ۳۰ تومان بود. میلگرد ۱۲ هم از کیلویی ۲۴ هزار و ۹۸۰ تومان به ۲۴ هزار و ۵۸۰ تومان رسید که افت ۱.۶ درصد را نشان می‌دهد.

اما بازار تیرآهن کاهش قیمت سنگینی را امروز تجربه کرد؛ به طوری که هر شاخه تیرآهن ۱۴ در بنگاه اصفهان ۴ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان فروخته شد که از افت ۱۰ درصد نسبت به ۱۶ اسفندماه حکایت دارد. هر کیلو تیرآهن ۱۴ هم با کاهش ۸.۶ درصد درب کارخانه ۳۲ هزار تومان به فروش رسید.

هم‌چنین انواع ورق کاهش بین ۳ تا ۷.۵ درصد را نسبت به روز سه‌شنبه تجربه کرد. هر رول ورق سیاه ۲ سایز ۱۲۵۰ فولاد مبارکه ۳۲ هزار و ۱۵۶ تومان فروخته شد که ۷.۵ درصد کاهش را نسبت به روز سه‌شنبه نشان می‌دهد.

قیمت هر ورق رنگی فولاد مبارکه سایز ۱۲۵۰ هم ۶۳ هزار و ۴۸۷ تومان معامله شد که از کاهش ۲.۸ درصد نسبت به روز سه‌شنبه حکایت دارد. ورق رنگی چین هم در سایزهای ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰ کاهش ۳.۴ درصدی قیمت را در بنگاه تهران تجربه کرد.

قیمت آهن همواره از نوسانات نرخ طلا و ارز تاثیر می‌گیرد. آخرین قیمت‌ها در بازار ارز نشان می‌دهد دلار در بازار آزاد به کمتر از ۴۴ هزار تومان رسیده و احتمال افت مجدد قیمت آهن در بازار فردا وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۰ ۱۹:۲۱

خیلی مسخره است مگر دلار برای یک محصول کاملا داخلی چه تاثیری دارد که با افزایش قیمت دلار آن هم به همان نسبت افزایش میابد وبرعکس. وقتی سامانه آنالیز قیمت گذاری حاکم نباشد هرکی به هرکی می‌شود هرکس نرخ خودش را می‌دهد. مگر میل گرد موبایل آیفونه که دلار دوبرابر شد آنهم دوبرابر. یکی تواین مملکت نیست بگه چرا دلار که کمتر از ده درصد درمیل گرد تاثیر گذاره ده برابر تاثیر می‌گذاره؟ .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۰ ۲۰:۵۴

قیمت مصالح و هزینه پروانه ساختمانی رو کاهش بدید و از انبوه سازان حمایت کنید تا مسکن هم ارزان شود

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۰ ۲۲:۲۵

سلام، متأسفانه اینقدر قیمت ها افزایش داشته که هرچی پایینم بیاد به چشم نمیاد،،، چند درصد رشد کرد، وچقدر پایین اومده،،، اصلا قابل قیاس نیستند، اهن 14 شاخه ای 250 هزار تومان بوده والان 4میلیون واندی،،، این کجا وان کجا

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۱ ۰۰:۴۹

آهن ریزش نکرده،توی یکماه اخیرآهن خیزش صددرصدی داشت که هروقت این صددرصدی قیمت آمدپائین آنوقت تازه به قیمت اصلیش برمیگرده

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۱ ۰۳:۴۶

قیمت واقعی اهن الات کیلویی پنج تا هفت هزار هستش