• یکشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1401122114803
  • منبع : دانشگاه صنعتی امیر کبیر

برگزاری کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت

برگزاری کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت

بیست و پنجمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود شفیعی؛ رئیس جمعیت ایرانی پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه و دبیر دائمی کنگره سه جانبه در بیست و پنجمین کنگره سراسری همکاری‌ های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی که بصورت حضوری توسط جمعیت ایرانی پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه با همکاری مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی برگزار شد، گفت: با گذشت بیش از چهل سال از انقلاب اسلامی و ورود به گام دوم انقلاب، ضرورت توجه به نقش سازنده دانشگاه، صنعت و دولت برای توسعه ملی بیش از پیش دیده می‌شود.

وی افزود: شکل‌گیری، بکارگیری و گسترش ظرفیت‌های ملی نیازمند توجه ویژه به نقش اساسی و محوری این همکاری برای توسعه کمی و کیفی بوده، توجه به جایگاه علم و تلاش برای رساندن ایده به ثروت برای آبادانی ایران اسلامی فرصت آفرین است.

شفیعی گفت: بیست و پنجمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی در آغاز ورود به سال۱۴۰۲، بهانه خوبی برای نگاه به راه طی شده و مستمر این کنگره در طول سالیان گذشته است تا برای ساختن جامعه آینده در افقی وسیع‌تر به این موضوع پرداخته شده، برنامه‌ریزی برای تاثیرگذاری و حضور مؤثر اشخاص و نهادها در پیشرفت این سرزمین یادآوری شود.

وی خاطرنشان کرد: بیست و پنجمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی فراتر از ظرفیت‌های سرزمینی، قشر عظیمی از نخبگان متعهد و متخصص را به عنوان موتور محرک این اکوسیستم می‌بیند که می‌توانند موجبات پیشبرد توسعه ملی را فراهم کنند.

به نقل از دانشگاه امیرکبیر، رئیس جمعیت ایرانی پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه افزود: این نخبگان می‌توانند با شکل‌دهی و تقویت همکاری سازنده دولت، دانشگاه و صنعت مبتنی بر اسناد بالادستی و سیاست ‌های ابلاغی نظام، امکان پیاده‌سازی بسیاری از آرزوهای مادی و معنوی مرتبط با پیشرفت ایران را فراهم کنند.

به گفته عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امیدواریم مراکز علمی و اجرایی به این نکته توجه کنند که علاوه بر نقش ویژه این همکاری در توسعه ملی، ارزیابی و پایش مستمر این تعاملات موجب شناخت صحیح توانمندی‌ها و فرصت‌ها و نیز دیدن سریع مشکلات و چالش‌ها می‌ شود و راه را برای مشارکت در طراحی فرآیندی کارآمد و قابل اطمینان هموار می‌کند.

وی گفت: امیدواریم راهکارهای ارائه شده در این کنگره توسط صاحب‌نظران مؤثر واقع شده باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha