• یکشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401122114993
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

معاون اوقاف و امور خیریه استان خبر داد

اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۳۰ بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در ۳۰ بقعه متبرکه کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی کامل ۳۰ بقعه متبرکه استان برای اجرای طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی خبر داد و گفت: طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی از طرح‌های فاخر اوقاف و امور خیریه در راستای خدمت رسانی مطلوب به زائران است.

حجت‌الاسلام قاسم مومنی شاد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه این طرح از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ آغاز و تا سوم اردیبهشت ۱۴۰۲ در بقاع متبرکه استان ادامه دارد، افزود: طرح آرامش بهاری از طرحهای فاخر سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح کشور است که با نگاه همه جانبه پاسخگوی زائران در راستای خدمت رسانی رفاهی، فرهنگی است.

وی به اجرای طرح ضیافت الهی در ایام ماه مبارک رمضان اشاره و اظهارکرد: با توجه به حلول ماه مبارک رمضان در آغازین روزهای سال نو  و تقارن آن با  عید باستانی نوروز، این تقارن و مهمانی شهرالله را به فال نیک گرفته و برنامه ریزی‌های لازم برای اجرای هر چه بهتر دو طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی با هماهنگی هیأت امنا و مدیران مراکز افق بقاع متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد اندیشیده شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در طرح آرامش بهاری حدود ۲۵ مبلغ اعزامی از قم و بومی استان در بقاع متبرکه شاخص استان در غرفه های متعدد فرهنگی پاسخگوی زائران عزیز خواهند بود.

مومنی شاد تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه در بحث خدمات سفر جز معدود دستگاه‌هایی است که برای رفاه حال مسافران و گردشگران مذهبی همه امکانات خویش را در سطح اداره کل و ادارات شهرستانی بسیج کرده تا خدمات مطلوب و رضایت بخشی ارائه شود.

وی ادامه داد: درطرح آرامش بهاری و ضیافت الهی بقاع متبرکه شاخص استان با توجه به امکانات و ظرفیت‌ها در سه سطح تقسیم بندی شده اند که متناسب با زیرساختهایی که دارند خدمات بهتری به زائران و گردشگران نوروزی ارائه دهند.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سطح یک امامزاده بی‌بی‌حکیمه (س) گچساران، امامزاده سید محمود قلعه رئیسی و امامزاده مختار شهر یاسوج، ۱۰ بقعه متبرکه سطح دو و ۱۷ بقعه متبرکه در سطح سه میزبان طرح نوروزی آرامش بهاری است.

مومنی شاد با بیان اینکه بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد آماده استقبال و پذیرایی از مسافران، گردشگران و زائران نوروز ۱۴۰۲ است، تاکید کرد: بقاع متبرکه شاخص این استان برای میزبانی از زائران در طرح نوروزی آرامش بهاری و ضیافت الهی ماه مبارک رمضان آمادگی کامل دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه برای ارائه خدمات فرهنگی به مردم و مسافران نوروزی از مهم‌ترین اهداف برگزاری طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در نوروز ۱۴۰۲ است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امورخیریه کهگیلویه و بویراحمد، از استاندار کهگیلویه و بویراحمد درخواست می شود که با توجه به اینکه اکثر بقاع متبرکه استان در مناطق گردشگری و گرمسیری که در این ایام بیشتر میزبان گردشگران می باشد، واقع شده اند و در ایام نوروز پذیرای گردشگران زیادی از نقاط مختلف کشور هستند نسبت به نگاه ویژه دستگاه‌های خدمات رسان از جمله هلال احمر، آب فاضلاب، امور عشایر، شرکت برق، شرکت نفت گچساران و اوراژانس تاکید مضاعفی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha