• یکشنبه / ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401122115061
  • خبرنگار : 50214

بهره‌مندی قریب به ۵۰ هزار نفر از ارشاد و معاضدت قضایی در یزد

بهره‌مندی قریب به ۵۰ هزار نفر از ارشاد و معاضدت قضایی در یزد

ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری استان یزد از استفاده قریب به ۵۰ هزار نفر از خدمات واحد ارشاد و معاضدت قضایی در استان یزد در یازده ماهه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

«غلامعلی دهشیری» در این رابطه بیان کرد: در یازده ماهه سال جاری تعداد ۴۹ هزار و ۹۱۹ نفر در واحدهای ارشاد و معاضدت قضائی به صورت رایگان مشاوره حقوقی و قضایی دریافت کردند که از این تعداد  ۴۲ هزار و ۶۵۲ نفر به صورت حضوری و ۷ هزار و ۲۶۷ نفر به صورت تلفنی راهنمایی شدند.

این مقام قضایی اظهار کرد: از تعداد کل مشاوره‌های انجام شده تعداد ۱۷ هزار و ۸۲۰ نفردر پرونده های حقوقی و تعداد ۱۲ هزار و ۸۶۳ نفر در پرونده‌های کیفری مشاوره شدند.

وی از فعالیت تعداد دو هزار و ۳۹۰ وکیل در امر ارشاد و معاضدت قضائی خبر داد و عنوان کرد: از تعداد کل وکلای دارای فعالیت در این امر، تعداد ۱ هزار و ۶۲۷ نفر در مرکز استان و تعداد ۷۶۳ نفر در حوزه های قضایی در یازده ماهه سال ۱۴۰۱ فعالیت داشته‌اند.

این مقام عالی قضایی ابراز کرد: با توجه به راهنمایی و مشاوره های کامل حقوقی توسط وکلا و کارشناسان حقوقی پیش از ارائه دادخواست، تعداد ۲ هزار ۶۶۵ نفر از ارائه دادخواست قضایی در یازده ماه سال جاری انصراف دادند.

دهشیری افزود: تعداد ۸۴۴ نفر پرونده معاضدتی ( وکیل معرفی شده) تشکیل، که از این تعداد ۵۸۹ فقره مربوط به مرکز استان و تعداد ۲۵۵ فقره مربوط به حوزه های قضایی می باشد.

این مسئول یکی از دلایل مهم مراجعه مکرر مردم به دستگاه قضا را عدم اطلاع از حقوق قانونی خویش و بی اطلاعی از نحوه تشکیل پرونده دانست و خاطر نشان کرد: چنانچه افراد پیش از هر اقدام، از ارشاد و راهنمایی صحیح از وکلای واحد ارشاد و معاضدت قضایی بهره مند شوند تاثیر بسیار زیادی در کاهش طرح و تشکیل پرونده های ناقص دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، دهشیری یکی از سیاست های قوه قضائیه را پیشگیری از وقوع جرم و کاهش اطاله دادرسی دانست و بر تقویت واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی برای دستیابی به این هدف را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha