• دوشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401122216012
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۲۲ اسفند؛ روایت ناکامی موساد در اصفهان/لوکاشنکو در تهران

اخبار سیاسی ۲۲ اسفند؛ روایت ناکامی موساد در اصفهان/لوکاشنکو در تهران

«نمایشگاه وزارت اطلاعات»، «روابط ایران و بلاروس»، «برنامه‌ریزی مراسم راهپیمایی روز قدس» و... از موضوعات مهم خبری حوزه سیاست بیست و دوم اسفند ماه ۱۴۰۱ بود.

به گزارش ایسنا، وزارت اطلاعات به مناسبت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) با برپایی یک نمایشگاه، بخشی از مهمترین اقدامات خود در چند ماه ناآرامی کشور پس از فوت مهسا امینی را به نمایش گذاشت.

در بخشی از این نمایشگاه که شامل غرفه‌های مختلف است، برنامه ریزی دشمن و اقدامات وزارت اطلاعات برای مقابله با اقدامات جاسوسی و خرابکارانه دشمنان و خنثی سازی و بی اثر کردن اهداف دشمن  روایت شده است.

در یکی از غرفه‌های این نمایشگاه فیلم مستند «عملیات بزرگ» به نمایش در آمده،  این عملیات برای خرابکاری در یکی از مراکز صنعتی اصفهان توسط دیوید بارنیا رئیس موساد طراحی شده بود و عناصر کومله مسئول اجرای آن بودند که آنها قبل از انجام عملیات در دام افتاده و این عملیات به شکست انجامید.

وزارت اطلاعات همچنین در پیامکی از مردم خواست در شناسایی ماموران موساد با این وزارتخانه همکاری کنند و هشدار داد که اگر کسی با کلاه، ماسک، دستکش، گریم و ... به شما مراجعه و درخواست سیم کارت بدون نام یا اجاره کوتاه مدت مسکن نمود، به او به عنوان عامل عملیات تروریستی موساد مشکوک شده و در اسرع وقت به ۱۱۳ اطلاع رسانی نمایید."

در نشست خبری هفتگی سخنگوی وزارت خارجه هم یک خبرنگار فرانسوی درباره اوضاع داخلی ایران و خواسته های مطرح شده در جریان اعتراضات اخیر در ایران از سوی زنان و نسل جوان سوال کرد که ناصر کنعانی در پاسخ ضمن تاکید بر اینکه «حتما دولت جمهوری اسلامی ایران به خواسته‌های شهروندانش توجه می‌کند. دولت ایران گوش شنوایی دارد» گفت: بخشی از مردم ایران خواسته‌هایی داشتند که شنیده شد، اما عده‌ای با سوءاستفاده از

کنعانی همچنین درباره آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و عراق و ژاپن نیز گفت : آزادسازی دارایی‌های ایران یکی از موضوعات مورد توجه ماست که با اهتمام جدی در حوزه‌های سیاسی قابل پیگیری است. دولت آمریکا حق ندارد در ارتباط با مناسبات دوجانبه ، قانونی و رسمی ایران و دیگر کشورها مداخله و از ابزارهای غیرقانونی برای ایجاد خلل در مناسبات پولی و مالی ایران و دیگر کشورها استفاده و مانع ایجاد کند.

در جلسه شورای‌عالی قوه قضاییه هم حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به آخرین آمار عفو اخیر، گفت: تاکنون ۸۲ هزار نفر مشمول عفو شده‌اند که ممکن است این آمار افزایش یابد. از این میزان، ۲۲ هزار نفر عفوشدگانِ اغتشاشات هستند که یا محکومیت پیدا کرده بودند و یا قبل از محکومیت، عفو شدند. البته تعداد قلیلی از این افراد در زندان بودند و اکثراً یا با قرار صادره در بیرون از زندان بودند و یا هنوز رسیدگی به پرونده آن‌ها تکمیل نشده بود.

****

صبح امروز سید ابراهیم رییسیدر مجموعه کاخ سعدآباد به صورت رسمی از الکساندر لوکاشنکو رییس جمهور بلاروس که شب گذشته وارد تهران شده بود، استقبال کرد.

رئسای جمهور ایران و بلاروس طی مراسمی نقشه راه همکاری‌های همه‌جانبه و هفت سند همکاری در حوزه‌های مختلف تجاری، حمل و نقل، کشاورزی و فرهنگی میان دو کشور را امضا کردند و سپس در نشست خبری مشترک شرکت کردند.

سید ابراهیم رئیسی در بخشی از این نشست خاطرنشان کرد: امیدواریم این دیدار گام‌هایی در جهت توسعه همکاری‌های دو کشور باشد. مصمم هستیم روابط منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود با بلاروس را افزایش دهیم. مذاکرات خیلی خوب و ثمربخشی با رئیس جمهور بلاروس در این زمینه داشتیم. در سازمان همکاری شانگهای و اوراسیا می‌توانیم همکاری‌های خیلی خوبی داشته باشیم و این همکاری‌ها با توجه به منافع مشترک به همکاری بین‌المللی منجر شود.

در ادامه لوکاشنکو هم با تشکر از رئیس جمهور ایران به جهت مهمان‌پذیری گرم، گفت: آخرین بار 17 سال پیش سفر رسمی به ایران داشتم و باید بگویم هیچ تحریمی نتوانسته است که ایران را از پیشرفت بازدارد. امروز روابط دو کشور را با جزئیات مورد بررسی قرار دادیم. دوره‌ای از توقف در همکاری ‌ها وجود داشت، اما از این دوره عبور کردیم و اسناد و تفاهم‌نامه‌های زیادی امروز به امضا رسید که اگر آنها اجرایی شود می توانیم به هدف خود در توسعه روابط برسیم.

رئیس جمهور کشورمان همچنین در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و بلاروس تعاملات ایران و بلاروس بر پیگیری اجرایی شدن توافقات میان دو کشور تا حصول نتیجه و ملموس شدن منافع اقتصادی آن برای ملت‌های دو کشور نیز تاکید کرد.

دیگر اخبار مرتبط با سفر لوکاشنکو به ایران را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

بازدید رئیسی و لوکاشنکو از نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای دانش‌بنیان شرکت‌های ایرانی

امضای موافقتنامه انتقال محکومان بین ایران و بلاروس

دیدار رئیس‌جمهور بلاروس و هیأت همراه با رهبر انقلاب

فرصتی مناسب برای گسترش همه جانبه روابط بین تهران و مینسک ایجاد شده است

****

امروز همچنین در نشست هماهنگی و برنامه ریزی مراسم راهپیمایی روز قدس با حضور سخنگوی سپاه پاسداران و نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین برگزار شد.

سردار رمضان شریف در این نشست با بیان این که انقلاب اسلامی نفس تازه ای به مردم فلسطین داد و نباید نسبت به آن بی توجه باشیم، افزود: تاثیرگذارترین مسأله روز جهانی قدس این بود که اجازه نداد موضوع فلسطین به فراموشی سپرده شود، در حالی‌که رژیم صهیونیستی قصد داشت این موضوع به فراموشی سپرده شود.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم درباره پیامدهای مهم توافق ایران و عربستان گفت: عربستان تاثیر زیادی بر اهل سنت دارد و ایران هم تاثیر زیادی بر شیعیان دارد و دو کشور دو قدرت در منطقه هستند و کنار هم قرار گرفتن آنها به قدرت جهان اسلام می افزاید.  این توافق یک زلزله بزرگی در منطقه ایجاد کرد و حفظ آن اهمیت زیادی دارد.

در بخش دیگری از این نشست حسین رویوران عضو جمعیت دفاع از ملت فلسطین خاطرنشان کرد: نتانیاهو ۴ پرونده دارد. او می خواهد ساختار دولت را از دولت دموکراتیک به دولت غلبه تغییر دهد و قوه قضاییه را نیز در اختیار بگیرد تا قانون را براساس خواست خود تغییر دهند. برخی تحلیلگران معتقدند که افزایش این شکاف‌ها می تواند منجر به فروپاشی نظام این رژیم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha