• دوشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۱
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401122216025
  • خبرنگار : 50309

مجوز داروهای خاص داروخانه هلال احمر بوشهر در انتظار تائید 

مجوز داروهای خاص داروخانه هلال احمر بوشهر در انتظار تائید 

ایسنا/بوشهر مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر گفت: علی رغم تلاش‌های گسترده اما مجوز داروهای خاص برای داروخانه هلال احمر این استان همچنان در انتظار تائید است. 

احسان ایزدپناه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بوشهر اظهار کرد:  در زمان حاضر داروخانه‌های هلال احمر در استان‌های بوشهر، یاسوج و کرمانشاه مجوز لازم برای توزیع داروهای بیماران خاص را ندارند با این تفاوت که ۱۲ سال از فعالیت داروخانه استان بوشهر می‌گذرد. در زمان حاضر داروخانه‌های هلال احمر در استان‌های بوشهر، یاسوج و کرمانشاه مجوز لازم برای توزیع داروهای بیماران خاص را ندارند با این تفاوت که ۱۲ سال از فعالیت داروخانه استان بوشهر می‌گذرد.

آماده باش ۴۵۰ امدادگر هلال احمر بوشهر در ایام نوروز

وی اضافه کرد: ۴۵۰ نیرو امداد در ۲۷ پایگاه به صورت شبانه روز در خدمت مردم و مسافرین نوروزی خواهند بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر تصریح کرد: ۱۹ پایگاه امداد و نجات ، ۱۳ پست ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در دو حوزه امداد و جوانان این جمعیت از ۲۵ اسفند ماه فعالیت طرح نوروزی خود را آغاز می کنند

وی تصریح کرد: ۸۵ خودرو آمبولانس، خودرو نجات و دیگر تجهیزات خودرویی و لجستیکی در این طرح مشارکت دارند

وی گفت: داوطلبین هلال احمر در پایگاه‌های جوانان فعالیت‌های بسیاری در ایام نوروز خواهند داشت چه در حوزه آموزشی و فعالیت‌های فرهنگ سازی در بحث پیشگیری از حوادث جاده و همچنین در بخش فرهنگی و گردشگری پذیرای مهمانان و مسافرین هستند.

۲۲ هزار نفر در دوره‌های امدادی شرکت کردند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به ۶۳۰ دوره آموزش عمومی و پایده در سال جاری گفت: ۳۰ دوره تخصصی ویژه نیروهای آموزش دیده به همراه بازآموزی و توان افزایی‌های متعدد و همچنین افتتاح ۱۵۰ کانون دانش آموزی  در امسال نیز در توسعه مسئولیت‌های حوزه معاونت اموزش و پژوهش نقش موثری داشته است.

تامین آشیانه بالگرد

ایزدپناه با اشاره به حضور بالگرد و نیاز به تامین آشیانه نگهداری آن در پاسخ به رسانه‌ها خاطرنشان کرد: از سال گذشته زیرساخت‌های ان به وجود آمده است، ولی بودجه مورد نیاز تخصیص داده نشده، اما قول‌های مساعدی از سوی استاندار داده شده که پیگیر آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در سنوات گدشته مقرر شده بود آشیانه و پد بالگرد از استان باشد و بالگرد از هلال احمر، چون هزینه‌های بالگرد و نگهداری بیشتر است، ولی همچنان پیگیر هستیم.

ایزدپناه با بیان اینکه در زمان حاضر فندانسیون بالگرد امدادی این جمعیت زده شده اما اعتبار لازم برای تکمیل آن تخصص نیافته است اضافه کرد: اعتبار لازم برای تاسیس آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده که تاکنون این اعتبار تخصیص نیافته است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط نامناسب جوی و هوای گرم انتظار می‌رود از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مسئله ساخت آشیانه بالگرد در استان بوشهر برای همیشه حل شود.

توسعه فضای درمانگاهی با ازاد سازی املاک هلال احمر

احسان ایزدپناه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص املاکی که در تملک هلال احمر و بهره برداری سایر ارگان‌ها است گفت:به استناد قانون ۱۶۰۰ مصوبه دهه ۶۰ هجری شمسی بهره برداری درمانی صورت می‌گیرد در اختیار این نهاد باشد و پس از آن به سازامان مربوطه برگردانده شود که در حیطه استفاده فعالیت‌های خود قرار دهد که متاسفانه تا الان انجام نشده که نمونه آن ساختمان متروکه بیمارستان فاطمه زهرا (س) است که پیگیر آن هستیم که این ملک به هلال احمر برگردانده شود چرا که در حوزه درمانی برنامه‌های مفیدی برای این منطقه جهت استفاده عموم مردم خواهیم داشت.

نقش پایگاه‌های امداد و نجات دریایی، پشتیبانی است

ایزدپناه  در خصوص سوال خبرنگاران در حوزه امداد دریایی نیز یاداور شد: امداد و نجات در حوزه دریا مسئولیت اصلی هلال احمر نیست و طبق قانون ما به عوان پشتیبان و همکار در این حوزه نیز خدمت رسانی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مجوز ۵ پایگاه دیگر انجام شده و پیگیر اجرایی شدن این موضوع هستیم.

۱۵۵ خانه هلال در سطح استان 

ایزدپناه اضافه کرد: تاسیس و توسعه خانه هلال در سطح استان با هدف افزایش تاب اوری جامعه و همچنین افزایش توان پاسخدهی مردم در زمان بروز حوادث و سوانح در استان در حال انجام است و تا کنون ۱۵۵ خانه هلال در استان دایر است.

وی گفت: بالغ بر ۲ هزار نفر در این خانه‌ها آموزش دیده و به صورت تیم‌های امدادی سازماندهی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha