• سه‌شنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401122316577
  • خبرنگار : 71594

باقری: دولت و قوه قضائیه هم موضوع عفاف و حجاب را پیگیری کنند

باقری: دولت و قوه قضائیه هم موضوع عفاف و حجاب را پیگیری کنند

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از دولت و قوه قضائیه خواست تا مانند مجلس موضوع عفاف و حجاب را پیگیری کنند.

به گزارش ایسنا، مهدی باقری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه- 23 اسفند) در خصوص جایگاه مجلس در قانون بیان کرد: در ایام انتخابات تمام نمایندگان شاهد بودند که انتظارات مردم با توجه به نیازهای ضروری که دارند، برخی موضوعات اجرایی است که طبیعتا طبق قانون در حوزه وظایف نمایندگان نیست اما مردم می طلبند، تلقی‌مان این بود که شاید فقط نیاز مردم است که چنین اتفاقی می افتد اما در این ایام دیدیم که بسیاری از مسئولین نیز به جایگاه مجلس و قانون توجهی ندارند.

وی با بیان اینکه مجلس نهادی برای عالی ترین مراتب امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: مجلس نهادی است که برای عالی ترین مراتب امر به معروف و نهی از منکر مسئولین کشور که بیشترین اختیارات را دارند با تقنین امر به معروف و منع از منکرات می کنند تا راه صحیح را یپیماییم و با نظارت مسیر درست را نشان دهند. ما از دولت و قوه قضائیه و سایر مسئولین کشور انتظار داریم بدانند که مجلس چه کار می کند، لذا نباید از نظارت مجلس ناراحت شد. تمام مسئولین در دولت قبلی و فعلی تلاش کردند و نمایندگان چشم بینا و زبان گویای مردم هستند و اگر اعتراضی می کنند و کار نظارتی انجام می دهند به این دلیل است که به تکلیف خود عمل کرده و به دولت کمک کنند. این چه تلقی است که از مجلس فاصله بگیریم.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: ارتباط بین دولت و مجلس خوب نیست و نظارت ها را بر نمی تابد، مگر نمایندگان مسائل شخصی‌شان را پیگیری می کنند، نمایندگان مسائل مسکن، اشتغال، روستاها، آب، جاده و... را پیگیری می کنند، مسئولین استانی را شما انتخاب می کنید، بودجه را شما می نویسید و پول هم دست شما است، اما چرا وقتی نمایندگان پیگیری می کنند ناراحت می شوید. استیضاح و سوال حق و شأن و حتی وظیفه نماینده است. اگر هر کسی وظیفه خود را درست انجام دهد کار کشور بهتر پیش می رود و اگر سوالی مطرح می شود دوستان در دولت ناراحت نشوند.

باقری با بیان اینکه موضوع دیگر که در این ایام با آن درگیر بودیم بحث مسائل ارزی، مسکن و اشتغال است که مسئولان دولتی باید پاسخ دهند، گفت: ما نمایندگان هر چقدر که پیگیری می کنیم جواب شفافی برای مردم نداریم.

وی در رابطه با موضوع عفاف و حجاب بیان کرد: این چه تلقی است که قوه قضائیه و دولت باید بنشینند و منتظر باشند که مجلس اقدام کند، مجلس پیگیری های خود را انجام می دهد اما درست این است که قوه قضائیه و دولت باید پیشقدم باشند. تمام مسئولین باید بدانند در خصوص احکام الهی به هیچ وجه نباید کوتاه آمد، چراکه اگر در کشور عزتی داریم به خاطر اسلام و رعایت احکام الهی است. نباید در مقابل هجوم فرهنگ غربی به کشور ساکت باشیم، چراکه چیزی درست نمی شود و حتی بدتر خواهد شد. در مورد فضای مجازی نیز گفتیم باید قانونمند شود و اینگونه نماند. کار درست آن است که نترسیم و تعارف نداشته باشیم. در صدر اسلام و در ابتدای انقلاب توانستند با فرهنگ منحط برهنگی مقابله کند. امروز بیگانگان تلاش می کنند که کسی این موضوع را پیگیری نکند و همانطور که در موضوع اقتصاد پیگیری کردیم باید در موضوع فرهنگ هم به جد پیگیری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha