• چهارشنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401122417131
  • خبرنگار : 50491

رئیس اورژانس گلستان خبر داد؛

مصدومیت ۷۳ گلستانی در حوادث چهارشنبه‌سوری/ قطع عضو و تخلیه چشم نداشتیم

مصدومیت ۷۳ گلستانی در حوادث چهارشنبه‌سوری/ قطع عضو و تخلیه چشم نداشتیم
عکس تزئینی است

ایسنا/گلستان رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی، مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان از مصدومیت ۷۳ گلستانی در حوادث چهارشنبه آخر سال خبر داد.

محمدجواد مقسمی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای برای هیجان و شادی زودگذر در چهارشنبه آخر سال سلامت خود و خانواده را به خطر انداخته و اکنون چیزی جز حسرت برای خود بر جای نگذاشتند.

وی از مصدومیت ۷۳ نفر در استان گلستان بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: از این تعداد ۵۸ نفر مرد و ۱۵ نفر زن بودند. خوشبختانه تاکنون قطع عضو و تخلیه چشم در بین مصدومان گلستانی گزارش نشده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی، مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان با اشاره به صدرنشینی گرگان از لحاظ تعداد مصدومان چهارشنبه‌سوری، یادآور شد: ۴۸ نفر از مصدومان مربوط به شهر گرگان و ۱۵ نفر از مصدومان مربوط به گنبدکاووس بوده، همچنین مینودشت یک مصدوم، بندرگز یک مصدوم، علی‌آبادکتول سه مصدوم، خان‌ببین یک مصدوم، روستای لوه یک مصدوم، آزادشهر دو مصدوم و کلاله یک مصدوم را به خود اختصاص دادند.

مقسمی با بیان اینکه پنج نفر از مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری گلستان تا ۱۰ سال سن داشتند، بیان کرد: بیشترین مصدومان چهارشنبه آخر سال گلستان مربوط به رده سنی ۱۰ تا ۲۰ سال بوده که ۳۶ نفر از مصدومان را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: ۱۶ نفر از مصدومان بین ۲۰ تا ۳۰ سال و ۱۶ نفر ۴۰ سال به بالا سن داشتند، همچنین ۱۰ نفر از مصدومان بر اثر سوختگی درجه دو، ۹ نفر از مصدومان بر اثر سوختگی درجه یک، ۵۳ نفر از مصدومان بر اثر تروما و یک نفر بدون آسیب و به دلیل استرس به مراکز درمانی استان گلستان منتقل شدند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی، مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گلستان به بیشترین نواحی آسیب‌دیده بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال در گلستان اشاره کرد و یادآور شد: ۳۱ نفر از مصدومان چهارشنبه‌سوری گلستان از ناحیه سر و گردن، ۱۶ نفر از ناحیه دست، ۶ نفر از ناحیه پا، ۱۷ نفر از ناحیه چشم، دو نفر از ناحیه گوش و یک نفر بر اثر ترس و ضعف تحت درمان قرار گرفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha