• چهارشنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401122417802
  • خبرنگار : 50167

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان خبر داد

اجرای طرح بورسیه تحصیلی نخبگان در زنجان

اجرای طرح بورسیه تحصیلی نخبگان در زنجان

ایسنا/زنجان قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: طرح بورسیه تحصیلی نخبگان سال آتی در استان زنجان اجرا خواهد شد.

ناصر باقری‌مقدم شامگاه امروز (۲۴ اسفندماه) در نشست هم‌اندیشی جمعی از نخبگان، مستعدان برتر و اساتید دانشگاه‌های استان زنجان که در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه تورم را باید نخبگان اقتصادی کشور حل کنند، اظهار کرد: ما نسبت به آینده امید داریم و مسیر ما رو به رشد است.

وی در رابطه با اشتغال مستعدان و نخبگان در دستگاه‌های اجرایی کشور، افزود: بنیاد ملی نخبگان آمادگی دارد براساس نیازهای کارشناسی که دستگاه‌های اجرایی در استان دارند، هر تعدادی که اعلام کنند از طریق سازمان اداری استخدامی افراد مستعد و نخبه را جذب کنیم و متناسب با نیازهای استان، افراد بومی را معرفی کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه ۵ هزار نفر نخبه و مستعد در کشور از طریق سازمان اداری استخدامی جذب دستگاه‌های اجرایی کشور خواهند شد، تصریح کرد: سال آینده ۲۶ طرح کلان ملی توسعه فناوری در کشور طراحی می‌شود که برای این کار یک هزار نفر از نخبگان مشغول به فعالیت خواهند شد که هر طرح ۵۰ میلیون دلار بوده و با توجه به سرآمد بودن استان زنجان در بخش فناورانه انجام خواهد شد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در رابطه با طرح بورسیه تحصیلی نخبگان در صنعت، گفت: طرح بورسیه تحصیلی نخبگان در صنعت که برای اولین بار در یزد اجرا شد، از سال آینده می‌تواند با توجه به توان صنعتی موجود، در استان زنجان نیز اجرا شود تا زمینه برای جذب و به‌کارگیری مؤثر مستعدان در بخش صنعت فراهم شود.

باقری‌مقدم با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص علوم پایه، اظهار کرد: استان زنجان، استان علوم پایه بوده به همین دلیل برای بچه‌هایی که رتبه‌های زیر یک تا صد کنکور را کسب کنند و در جشنواره‌ها مقام‌ بیاورند، در صورت انتخاب رشته‌های علوم پایه شامل علوم ریاضی، فیزیک، زیست‌شناسی و شیمی با حفظ توانمندی آنان یک استاد راهبرد اختصاص می‌دهیم تا بدون کنکور تا دکتری تحصیل کنند و در نهایت هیات علمی یا غیره شوند.

وی با اشاره به جذب مستعدان، نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در عضو هیات علمی دانشگاه‌ها، افزود: ۲۰ درصد سهمیه جذب عضو هیات علمی به بنیاد ملی نخبگان کشور اختصاص داده شده است.

این مسئول در رابطه با مسکن مستعدان، نخبگان و اساتید، خاطرنشان کرد: براساس مصوبه اخیر دولت دانشگاه‌های که زمین می‌توانند در اختیار بنیاد ملی نخبگان کشور بگذارند، بنیاد با منابعی که تامین می‌کند و بخشی از آن را از نخبگان می‌گیرد و واحدهای مسکونی می‌سازیم و این واحدها را به اساتید جوان آن دانشگاه و شرکت‌های دانش‌بنیانی که در اکوسیستم آن دانشگاه شکل گرفتند، تقسیم می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha