• پنجشنبه / ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401122518437
  • خبرنگار : 50026

ضرورت توجه به ایجاد استراحتگاه در جاده‌های خراسان جنوبی

ضرورت توجه به ایجاد استراحتگاه در جاده‌های خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به طولانی بودن راه‌های استان و اینکه بسیاری از تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد، ایجاد استراحتگاه در جاده‌های استان ضروری است. 

جواد قناعت، عصر امروز پنج شنبه ۲۵ اسفند در جریان بازدید از دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان واقع در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: همه دستگاه‌های متولی پای کار باشند تا تصادفات و تلفات جاده‌ای استان در نوروز به حداقل ممکن برسد و با ورود جدی و رفع ضعف‌های سال‌های قبل شاهد کاهش تصادفات در محورهای استان خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پویش ملی ۶۰ - ۳۰ یک پویش بسیار خوب و مناسب است که نقش مؤثری در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد چرا که ۶۰ درصد تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری ورودی  شهر ها روی می‌دهد لذا نیاز است در ۳۰ کیلومتری شهرها، ایستگاه‌ها و مجتمع‌های اقامتی و خدماتی برپا شود.

استاندار گفت: پلیس راه استان ۱۷ نقطه حادثه‌خیز را پیشنهاد کرده که نیاز است در این مناطق در راستای کاهش تصادفات ایستگاه‌هایی طراحی شود و در این خصوص به زودی جلسه‌ای با محوریت استاندار برگزار خواهد شد تا با همکاری و تعامل دستگاه‌های متولی در این مناطق شاهد استقرار سیاه چادر یا سایر ایستگاه‌های خدماتی باشیم و استان خراسان جنوبی آماده میزبانی خوب و شایسته از گردشگران و مسافران نوروزی است.

قناعت با اشاره به ظرفیت‌های غنی خراسان جنوبی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: خراسان جنوبی در مسیر تردد زائران بارگاه مطهر رضوی و از جمله استان‌های مسافرپذیر کشور است.

به گفته وی؛ ستاد خدمات سفر از هفته‌های گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و دبیرخانه آن در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مستقر است.

استاندار گفت: ذیل این ستاد کمیته‌ های ۱۳ گانه تشکیل شده که جلسات آن به شکل منظم و مرتب برگزار می‌شود تا برنامه‌ ریزی‌های خوبی در راستای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر استان به صورت جدی پای کار است، عنوان کرد: این ستاد برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه را در دستور کار خود قرار داده است.

قناعت گفت: کمیته‌های جدید امور روستایی، شهرداری‌ها و کمیته تولید محتوا و نوآوری ذیل این ستاد تشکیل شده و نیز پویش‌های جدیدی در کمیته‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار با بیان اینکه سفرهای نوروزی به صورت رسمی از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد،افزود: بازدید امروز با هدف شروع به کار ستاد اجرایی خدمات سفر و عرض خدا قوت به دست اندرکاران این ستاد است.

قناعت تصریح کرد: تا پایان تعطیلات نوروزی به صورت مستمر بازدیدها از پایگاه‌ها و ایستگاه‌های ستاد خدمات سفر استان در شهرستان‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: تلاش ما بر این است که نوروز متفاوتی را برای مسافران و گردشگران نوروزی در استان رقم بزنیم و میزبانی شایسته برای مسافران باشیم.

استاندار با تأکید بر اینکه ما باید بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم، خاطرنشان کرد: این مردم همیشه در صحنه‌های مختلف پای انقلاب و نظام بوده و اثبات کرده‌اند که همیشه حافظ آرمان‌های انقلاب می باشند لذا این ملت شایسته میزبانی بسیار خوب است.

قناعت بیان کرد: همه تلاش ما بر این است که در حد توان، مقدمات بسیار خوبی را برای مسافران و گردشگران نوروزی فراهم کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha