• جمعه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401122618773
  • خبرنگار : 71282

رقم افزایش حقوق کارگران هنوز تعیین نشده است

رقم افزایش حقوق کارگران هنوز تعیین نشده است

جلسه شورای عالی کار که از صبح امروز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شده در حال برگزاری است و هنوز رقم افزایش دستمزد کارگران در سال آینده تعیین نشده است.

به گزارش ایسنا، سه ضلع جامعه کارگری، کارفرمایی و دولت امروز با حضور سید صولت مرتضوی در جلسه شورای عالی کار حضور دارند و هنوز اعداد و ارقامی از سبد معیشت و حتی دستمزد کارگران برای سال آینده به صورت رسمی اعلام نشده است.

در این جلسه، مباحث جدی و فشرده با تاکید بر سه جانبه‌گری نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت بر روی رقم سبد معیشت و تعیین مزد کارگران صورت می‌گیرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که توافق یا اجماع بر روی اعداد و ارقام سبد معیشت و درصد مزد کارگران نهایی نشده است.

جلسه امروز شورای عالی کار تا زمانی که توافق و جمع‌بندی صورت نگیرد، به کار خود ادامه می‌دهد تا تصمیم کارشناسی و منطقی نسبت به دستمزد کارگران ارائه شود.

دستمزد کارگران برای سال آینده، طبق ماده ٤١ قانون کار، بر پایه نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی و سبد معیشت تعیین می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۶ ۱۹:۱۴

با سلام من یک کارگر هستم امیدوارم که حال ما رو درک کنین ما از صبح تا شب زحمت میکشیم چرخ صنعت و اقتصاد مملکت و کارگر داره میچرخونه کارمندا تا ساعت ۲ کار میکنن ولی حقوقشون ۳ برابر کارگر من حقوقم با مزایا ۶ تومنم نمیشه به خدا ۲ روز مونده به عید هیچی نتونستم برای زن و بچه ام بخرم امیدوارم دستمزدمون یه جوری باشه که با کارمندا تفاوتی نداشته باشه تا ماهم حداقل یه ذره شاید نفس بکشیم تشکر

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۶ ۱۹:۴۷

کارگر یعنی چرخش صنعت، چرخش صنعت یعنی چرخش مملکت،این چرخش مملکت رو دوش و دستهای پینه بسته کارگران است در حق کارگران ظلم نکنین

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۸ ۱۳:۰۳

شورای کارگری باید افزایش حقوق تبصره بذاره هرماه ک تورم بیشتر شد باید ب ازا تورم ب حقوق کارگران اضافه کرد ک گرانی وتورم سال جدید در حقوق خود را نشان دهد این بنفع کارگران است پس عجله نکنید