• جمعه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401122618817
  • خبرنگار : 71616

به دنبال اختلال ایجاد شده در روند ثبت‌نام متقاضیان خودروهای داخلی

بار ترافیکی سامانه ثبت‌نام زیاد است/ متقاضیان ساعت غیرپیک را انتخاب کنند

بار ترافیکی سامانه ثبت‌نام زیاد است/ متقاضیان ساعت غیرپیک را انتخاب کنند

باتوجه به آغاز مرحله دوم از ثبت‌نام طرح یکپارچه عرضه خوردوهای داخلی که برای تعیین نوع خودرو از امروز (جمعه) آغاز شده، تعدادی از متقاضیان در روند فرآیند ثبت‌نام خود دچار چالش شده‌اند؛ در این رابطه سخنگوی وزارت صمت، ضمن اشاره به افزایش بار ترافیکی سامانه مربوطه، از افراد خواست تا ساعت غیرپیک را برای ثبت درخواست خود انتخاب کنند تا مدیریت سامانه بهتر شود.

به گزارش ایسنا، پس از انجام مرحله اول ثبت‌نام خودروهای داخلی در قالب بزرگترین طرح یکپارچه عرضه خودروها که تعریف حساب وکالتی و مسدود کردن مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در حساب مذکور بود، از امروز (جمعه ۲۶ اسفند ماه) مرحله دوم از ثبت‌نام این طرح که ثبت درخواست خودروی مورد متقاضیانِ تایید شده (از جهت تعریف حساب وکالتی، مسدود بودن وجه و شرایط عمومی ثبت‌نام) آغاز شده و به مدت سه روز تا ۲۸ اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

تعدادی از متقاضیان در تماس با ایسنا، اعلام کردند که حائز شرایط ثبت‌نام هستند اما سایت به تناوب با اختلال مواجه بوده و نمی‌توانند ثبت‌نام خود را از طریق سامانه esalecar.ir  انجام دهند و اجازه دسترسی داده نمی‌شود؛ تعدادی هم موفق به تشکیل پروفایل کاربری در سامانه نمی‌شوند و با عناوین مختلف همچون عدم تطابق کد ملی با حساب وکالتی، عدم تطابق شماره تلفن همراه متقاضی با کد ملی و...  روبرو شده‌اند.

البته گفتی است که طبق اعلام سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در هر دقیقه، شش نفر در سامانه، ثبت خودرو مورد نظر خود را می‌کنند و تا ساعت ۱۲:۳۰ امروز (روز نخست از ثبت‌نام مرحله دوم)، ۱۳۵ هزار متقاضی، خودروی مورد نظر خود را در سامانه ثبت کرده‌اند؛ اما تعداد مراجعه بالا به سامانه مذکور برای ثبت‌نام و بار ترافیکی ایجاد شده، اختلالاتی را برای برخی فراهم کرده است.

در این رابطه، امید قالیباف- سخنگوی وزارت صمت- در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

"باتوجه به افزایش بار ترافیکی سامانه esalecar.ir شرکت راهبر ظرفیت را افزایش داده تا وقفه در زمان ثبت‌نام خودرو اتفاق نیفتد.

در حال حاضر همزمان ۱۲۰ نفر می‌توانند وارد سامانه شده و ثبت‌نام خود را انجام دهند. چنانچه متقاضیان ساعت غیرپیک را جهت ثبت‌نام خود انتخاب کنند، مدیریت سامانه بهتر خواهد شد. "

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۶ ۱۸:۴۱

اخه سایت با این ظرفیت پایین؟ چرا سایت سامانه یکپارچه قبلی چرا استفاده نکردین؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۶ ۲۰:۰۳

با سلام من حساب وکالتی دارم و صد میلیون هم داخل حسابم هست. اما متاسفانه بانک حساب منو به سامانه ارسال نکزده و هیچ راهی هم برای پیگیری ندارم. ممنون میشم ایسنا پیگیری کند‌. با تشکر

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۶ ۲۱:۰۲

900 هرار نفر متقاضی اونقت سامانه ظرفیتش 120 تا همزمانه

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۶ ۲۱:۴۹

سلام ثبت نام و ثبت سفارش خودرو در سامانه انجام شده ولی برای مشاهده جزئیات وارد حساب کاری میشم هیچ ثبت سفارشی نیست و پروفایل هم هیچ مشخصات خودم مشاهده نمیشه علت چیه ؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۶ ۲۲:۱۵

سلام من حسابمو وکالتی کردم ولی می‌نویسه کدملی با حساب وکالتی انطباق ندارد.چرا؟؟؟؟؟

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۷ ۰۰:۲۸

ما فکر می‌کردیم چون برای ایران خودرو حساب وکالتی باز کردیم دیگه لازم نیست که حساب وکالتی باز کنیم ما نتونستم حساب وکالتی صمت باز کنیم

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۷ ۰۰:۵۰

باسلام خیلی ها فکر میکردن حساب هایی که از قبل وکالتی کردن وپول توی حسابشون است کافیه ولی متاسفانه وکالتی کردن حساب خودروی داخلی متفاوته کاش میشد مثل ثبت نام های قبلی همچنان با ثبت نام حساب ها وکالتی میشدنند ازاین ناحیه خیلی ضرر کردیم چون فقط تیک حمایت از تولید کنندگان داخلی رونزدیم والا حساب از قبل وکالتی است وپول داخل حساب.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۷ ۰۲:۱۷

سلام لطفا برای کسایی که حساب وکالتی دارند ولی به نام سازمان حمایت نیست هم پیگیری کنید ما باید چطور ثبت نام کنید چون امکان ثبت وکالتی به نام سازمان حمایت هم نداریم و مهلت تمام شده

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۷ ۰۲:۳۵

الان ساعت ۳صبح شنبه هست من امروز اصلا نتونستم وارد سایت بشم.ارور میده .ویا رو دکمه ثبت نهایی هنگ میکنه.واقعآ که

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۷ ۰۵:۴۲

من ساعت 4 صبح هم امتحان کردم نمیشه وارد شد! سامانه شما به درد ثبت نام یک پیش دبستانی هم نمیخوره!

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۷ ۱۱:۰۹

ساعت غیر پیک هم وارد شدیم باز هم بی فایده اس خطا میده لطفا پیگیری کنید

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۷ ۱۱:۴۹

اصلاً نمیشه وارد سایت شد و ثبت نام کرد ربطی هم به ساعتش نداره. تو کل بیست و چهار ساعت امتحان کردم. نمیشه

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۷ ۱۳:۰۴

لطفا مشکل سایت رفع بشه نمیشه ثبت نام کرد .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۷ ۲۳:۱۰

نمیشه اصلا ثبت نام کرد

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۲۷ ۱۵:۲۳

دیشب تا صبح هر کاری کردم نشد وارد سایت بشم از این تایم غیر پیک تر نداریم ولی امکان ثبت نام وجود نداشت کلا سامانه پیغام خطا میده برای اعداد تصویر هم خطا میزنه