• شنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401122719024
  • خبرنگار : 30147

فرماندار شهرستان زبرخان:

۱۰۰ واحد اقامتی برای اسکان مسافران نوروزی در زبرخان پیش بینی شده است

۱۰۰ واحد اقامتی برای اسکان مسافران نوروزی در زبرخان پیش بینی شده است
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان زبرخان گفت: امسال ۱۰۰ واحد اقامتی برای اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان آماده‌سازی شده است.

محمد عین‌القضات در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: در شهرستان زبرخان از اوایل اسفندماه آمادگی برای استقبال از زائران با شروع به کار ستاد اجرایی خدمات فراهم شد.

وی با اشاره به برگزاری ۴ جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در شهرستان تاکنون و تشکیل کمیته‌های این ستاد، گفت: خدمت‌رسانی به مسافران در ستاد نوروزی در طول شبانه‌روز انجام می‌گیرد و تلاش ما فراهم نمودن شرایط مناسب برای میهمانان و زائران است.

عین القضات افزود: تدابیر لازم برای اسکان و نظارت بر بازار، تأمین مایحتاج و نظارت بر اماکن مختلف و ایستگاه‌های بین‌راهی و استقبال از زائرین و بازگشایی بازارچه‌های نوروزی و...اندیشیده شده و طبق برنامه‌ریزی انجام شده امور مربوط به خوبی پیش می‌رود و تاکنون مشکلی نداشته‌ایم.

وی اظهار کرد: بیش از ۶۰ کلاس، سوئیت و محل اسکان در مدارس شهرستان از جمله شهر قدمگاه و دررود پیش بینی شده است، به جز این اماکن بیش از ۴۰ اتاق یا سوئیت هم از سوی سایر ادارات از جمله اوقاف و شهرداری نیز در نظر گرفته شده است.

 فرماندار زبرخان همچنین گفت: سوئیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه نیز در امامزاده‌های واقع در مسیر زائران و مسافران مانند امامزاده سید حبیب(ع) و امامزاده سید یحیی(ع)، مجموعه بقعه مبارکه رضوی و... پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های راهنمای مسافر در ورودی شهر آماده ارائه خدمات و راهنمایی و هدایت مسافران به مکان‌های اسکان هستند، عنوان کرد: آماده استقبال از مسافران و زائران هستیم، همچنین دو ایستگاه استقبال از زائر در محدوده شهرستان زبرخان پیش بینی شده و تمامی تدابیر لازم برای میزبانی مطلوب از مسافران و زائران اتخاذ شده است.

عین القضات با بیان اینکه یک ایستگاه در ورودی شهرستان از سمت جاده مشهد به نیشابور و یک ایستگاه از سمت ورودی از جاده ۴۴ یا جاده تهران-مشهد از روز ۲۶ اسفندماه شروع به کار کرده‌اند، گفت: ایستگاه صلواتی در ضلع جنوب پارکینگ ابتدای روستای محسن‌آباد شهرک اردوغش برای استقبال از زائران با امکانات رفاهی مناسب به همت شهرداری‌های خرو و اسحاق‌آباد پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: ایستگاه دیگر نیز در مسیر برگشت از سمت تهران و مشهد به نیشابور در محدوده مسجد اهل‌بیت مستقر شده که به همت شهرداری‌های درود و قدمگاه بنا شده است.

فرماندار شهرستان زبرخان ابراز کرد: در مسیرهای مواصلاتی اورژانس، آتش‌نشانی، هلال احمر و پلیس برای کمک به مردم حضور دارند.

وی با تقدیر از اداره صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان گفت: برای تأمین اقلام خوراکی مورد نیاز زائران کمک‌های بسیاری از سوی صنایع صورت گرفته و خیرین و گروه‌های جهادی و خادمیاران رضوی هم در این مسیرها با راه‌اندازی ایستگاه خدمت‌رسانی به زائران و مسافران خدمات لازم را ارائه می‌کنند.

عین القضات افزود: در ایام تعطیلات نوروز تیم‌های مشترک متشکل از بازرسان صنعت و معدن، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی، بهداشت و درمان، میراث فرهنگی، پلیس اماکن و ... تشکیل شده و تاکنون سه سری بازدید از کل شهرستان انجام شده است.

نماینده عالی دولت در زبرخان با بیان اینکه در این شهرستان سه مجتمع بین‌راهی وجود دارد که آماده پذیرایی از زائران و مسافران هستند، گفت: بر اساس بازرسی‌های انجام شده در شهرستان مشکلی نداریم و پلیس انتظامی، پلیس‌راه و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بسیج و شورای تأمین همه در آماده‌باش کامل و آماد به خدمت هستند.

عین القضات افزود: در شهرستان زبرخان در تمامی ایام تعطیلات نوروز آماده پاسخگویی هستیم و همه دستگاه‌ها در ایام تعطیلات نیز کشیک هستند و تحت نظر فرمانداری ارائه خدمت می‌کنند.

 وی با بیان اینکه از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان زبرخان برای اسکان مناسب و رفاه میهمانان در ایام نوروز استفاده می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم با فراهم کردن فضایی مناسب، مسافران و گردشگران و زائرانی که به زبرخان سفر می‌کنند با اطمینان خاطر از مراکز دیدنی و جذاب این شهرستان بازدید کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha