• شنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401122719184
  • منبع : نمایندگی سمنان

بازگشت قرمز به نقشه کرونایی سمنان/ نیمی از استان در وضعیت قرمز و نارنجی

بازگشت قرمز به نقشه کرونایی سمنان/ نیمی از استان در وضعیت قرمز و نارنجی

ایسنا/سمنان با اعلام آخرین وضعیت کرونا در کشور، رنگ قرمز به نقشه کرونایی این استان بازگشت.

دکتر کامران قدس رئیس علوم پزشکی استان سمنان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شهرستان مهدیشهر تنها شهرستان قرمز یا بسیار پرخطر در استان سمنان است.

وی با اشاره به روند صعودی کرونا در استان افزود: متاسفانه سه شهرستان سرخه، سمنان و دامغان نیز در وضعیت نارنجی یا پرخطر هستند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس تصریح کرد: شهرستان های گرمسار و شاهرود نیز در وضعیت زرد یا نسبتا پرخطر، و میامی و آرادان نیز شهرستان های آبی در استان سمنان است.

وی ضمن هشدار در خصوص لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی به روند رو به افزایش موارد ابتلا در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت در حال حاضر: ۱۰ شهر در وضعیت قرمز، ۳۳ شهر در وضعیت نارجی، ۱۹۸ شهر کشور در وضعیت زرد و ۲۰۷ شهرستان نیز در وضعیت آبی هستند.
دکتر قدس با اشاره به اینکه در هفته گذشته ۵۵ بستری جدید در مناطق تحت پوشش علوم پزشکی سمنان ثبت شده افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۶۳ هزار و ۲۵۴ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه استان سمنان در حال حاضر در شیب صعودی هشتمین پیک قرار دارد، افزود: روند مراجعات به بیمارستان های استان نسبت به هفته‌های قبل بیشتر شده است.

این پزشک فوق تخصص بر لزوم تکمیل واکسیناسیون تاکید و خاطرنشان کرد: همه مراکز ما آماده واکسیناسیون هستند اما متاسفانه میزان مراجعه به مراکز واکسیناسیون علی رغم افزایش مبتلایان در چند هفته اخیر، کمتر شده است.

وی گفت: هر فرد بالای ۱۸ سال که شش ماه از آخرین واکسنش گذشته باشد باید دز یادآور را دریافت کند.
دکتر قدس با اشاره به افزایش ترددها در درون شهرها و آغاز فصل سفرهای نوروزی از عموم شهروندان استان و مسافران و زوار عبوری خواست در رعایت پروتکل های بهداشتی جدی باشند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha