• شنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401122719232
  • خبرنگار : 90057

یورش پلیس پنجاب به اقامتگاه عمران خان

یورش پلیس پنجاب به اقامتگاه عمران خان

پلیس پاکستان برای بازداشت عمران خان، نخست وزیر سابق و رئیس حزب تحریک انصاف وارد اقامتکاه وی رد لاهور شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، رادیو تلویزیون پاکستانی جئو، چند ساعت پس از اینکه خان برای جلسات استماع دادگاه به اسلام آباد،‌ پایتخت پاکستان رفت، پلیس پنجاب وارد محل اقامت وی در پارک زمان شد و بیش از ۶۱ تن را در میان شلیک گاز اشک آور بازداشت کردند.

تصاویر تلویزیونی نشان می دهد که پلیس پس از استفاده از بیل مکانیکی برای پایین آوردن دروازه آهنی اصلی خانه، وارد خانه خان می شود.

نخست وزیر سابق از اقدامات پلیس انتقاد کرد و گفت که این اقدامات بخشی از به اصطلاح طرح لندن است.

خان در توییتی نوشت: پلیس پنجاب به خانه من در پارک زمان که در آن بشری بیگم، همسرم تنها در آن است، حمله کرده است. آنها طبق چه قانونی این کار را انجام می دهند؟ این بخشی از طرح لندن است که در آن تعهدات برای به قدرت رساندن نواز شریف داده شده است. 

نخست وزیر سابق پاکستان، ساعاتی قبل از حضور در دادگاهی که حکم بازداشت او را صادر کرده بود، گفت:«واکنش ها به دستگیری یا تلاش برای قتل او شدید و در سطح ملی خواهد بود.

وی با بیان این که نگران واکنش ها نسبت به بازداشت یا قتل خود است، گفت:« زندگی من بیش از پیش در معرض خطر است و واکنش‌ها بسیار زیاد و در سطح ملی خواهد بود.»

خان در توییتر خود نوشت: «اکنون واضح است که علیرغم اینکه در تمام پرونده‌هایم وثیقه گرفته‌ام، دولت (ائتلاف جنبش دموکراتیک پاکستان) قصد دارد من را دستگیر کند. علیرغم آگاهی از نیات سوء آنها، من به اسلام آباد و دادگاه مراجعه می‌کنم زیرا به حاکمیت قانون اعتقاد دارم. "همچنین اکنون آشکار است که کل محاصره لاهور برای اطمینان از حضور من در دادگاه در یک پرونده نبود، بلکه قصد داشتند مرا به زندان ببرند تا نتوانم کارزار انتخاباتی خود را رهبری کنم."

او همچنین در یک پیام ویدئویی افزود که دولت علیرغم سفر وی به جلسه دادگاه، دستگیری او را برنامه ریزی کرده است.

سهیل سوکرا، افسر ارشد، گفت که پلیس برای رفع "تجاوز" و "محاصره" ایجاد شده به این ملک رفت. حامیان سعی کردند با پرتاب سنگ و بمب‌های بنزینی در مقابل پلیس مقاومت کنند و ادعا کردند که پلیس پس از شروع تیراندازی مردی در پشت بام ملک وارد محل سکونت خان شد.

سوکرا گفت که پلیس ماسک‌ها، بطری‌های پر از بنزین، میله‌های آهنی و باتوم‌ در داخل محل سکونت خان پیدا کرد که در حملات هفته گذشته به پلیس مورد استفاده قرار گرفت. شاهدان گفتند که پلیس تلاش کرد با پرتاب گاز اشک‌آور هواداران خان را متفرق کند و آنها را تا چندین خانه تعقیب کند.

رئیس پلیس پنجاب گفته است که نیروهای نظامی "بیرون" خانه عمران خان خواهند ماند تا "از نظم و قانون اطمینان حاصل کنند".

دادگاه عالی اسلام آباد دیروز حکم دستگیری صادر شده علیه عمران خان را به حالت تعلیق درآورد تا اطمینان حاصل کند که او می تواند در دادگاه برای مواجهه با اتهامات فساد مالی ظاهر شود. 

در اکتبر سال ۲۰۲۲، کمیسیون انتخابات پاکستان پس از آنکه خان را به فروش ۵۲ شی قیمتی انبار شده در توشه خانه، خزانه و پنهان کردن اطلاعات در مورد هدایایی که شخصاً دریافت کرده است، مجرم شناخت، از اختیارات پارلمانی و همچنین حق انتخاب شدن و انتصاب در هر دو مجلس قانونگذاری فدرال و منطقه‌ای کشور به مدت پنج سال محروم شد . در آوریل ۲۰۲۲، شریف، رهبر مخالفان وقت، گفت که خان دارایی‌های دولتی را در دبی به ارزش کل ۱۴۰ میلیون روپیه پاکستان (۵۰۰۰۰۰ دلار) فروخته است.

یورش پلیس پنجاب به اقامتگاه عمران خان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha