• شنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۰:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401122719447
  • خبرنگار : 50026

بیش از ۶۶ هزار نفر اقامت در خراسان جنوبی ثبت شد

بیش از ۶۶ هزار نفر اقامت در خراسان جنوبی ثبت شد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون گردشگری خراسان جنوبی گفت: از تاریخ ۱۷ اسفندماه سال جاری تا ۲۶ اسفند، تعداد ۶۶ هزار و ۳۲۶ نفر اقامت در خراسان جنوبی ثبت شده است.

مرتضی عربی، امروز شنبه 27 اسفندماه در نشست خبری اظهار کرد: افزایش ماندگاری مسافر و زائر از مهم‌ترین هدف و سیاست ستاد اجرایی خدمات سفر در خراسان جنوبی است.

معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان‌ کرد: درمجموع در استان ۵۸ بازارچه صنایع‌دستی و سوغات با ۵۸۳ غرفه فروش در ایام نوروز برپا می‌شود.

عربی با تأکید بر اینکه این بازارچه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب فعال خواهند بود، ادامه داد: به‌عنوان مثال در شهر بیرجند این بازارچه‌ها در باغ و عمارت اکبریه، فرهنگ‌سرای بیرجند، سرای تاریخی امینی، باغ و عمارت رحیم‌آباد و بافت تاریخی شهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه طی ایام نوروز ۳۱ کمپ اسکان موقت را در خراسان جنوبی خواهیم داشت، افزود: ۹۷ جایگاه سوخت، ۳۳ مجتمع بین‌راهی و ۴۱ راهدارخانه در ایام نوروز به شهروندان خراسان جنوبی و گردشگران خدمت‌رسانی خواهند کرد.

معاون گردشگری خراسان جنوبی اظهار کرد: از تاریخ ۱۷ اسفندماه سال جاری تا ۲۶ اسفند تعداد ۶۶ هزار و ۳۲۶ نفر اقامت ثبت شده و در همین بازه ۳۲۷ هزار و ۴۶۳ بازدید از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی داشته‌ایم.

عربی ادامه داد: با سرمایه‌گذار باغ و عمارت شوکت‌آباد رایزنی‌هایی انجام شده و این مجموعه برای بازدید در ایام نوروز باز است.

ارگ بهارستان و باغ شوکتیه آماده بازدید نوروزی

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه ارگ بهارستان در نوروز سال ۱۴۰۲ برای بازدید گردشگران آماده خواهد بود، بیان‌ کرد: از بین باغ‌های تاریخی خراسان جنوبی باغ اکبریه، باغ و عمارت رحیم‌آباد، باغ بهلگرد، باغ شوکت‌آباد و باغ گلشن طبس در نوروز آتی امکان بازدید را دارند.

معاون گردشگری خراسان جنوبی گفت: از آنجایی که حدود ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می‌دهد، کمپین ۶۰۳۰ تعریف شد و در ۳۰ کیلومتری شهرها سیاه‌چادرهایی را راه‌اندازی خواهیم کرد.

عربی بابیان اینکه امسال تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان را داریم، اظهار کرد: به این دلیل شاید برخی از هم استانی‌ها برنامه سفر نداشته و ترجیح بر زیارت اماکن متبرکه و بقاع اطراف شهر خود را داشته باشند و ازاین‌رو آمادگی زائرسرای بقاع متبرکه از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

۱۳۵ راهنمای گردشگری در ایام نوروز فعالیت دارند

وی با تأکید بر اینکه ۱۵۰ اثر قابل بازدید گردشگری و تاریخی خراسان جنوبی هدف‌گذاری شده است، بیان کرد: در این اماکن تعداد ۱۳۵ راهنمای گردشگری با یونیفرم متحدالشکل آماده راهنمای بازدیدکنندگان و مسافران هستند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی یادآور شد: ۱۸ موزه استان نیز برای بازدید گردشگران در ایام نوروز آماده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha