• یکشنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۷:۱۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401122819542
  • خبرنگار : 50454

عوامل تاثیرگذار در قیمت بالای چادر

عوامل تاثیرگذار در قیمت بالای چادر

ایسنا/چهارمحال و بختیاری چادر یکی از پوشش‌های مرسوم بانوان ایرانی است که افراد بسیاری از آن استفاده می‌کنند، امروزه مدل‌های چادر تنوع بسیار زیادی پیدا کرده و تنها به مدل ساده محدود نمی‌شود، همچنین پارچه چادر در اجناس گوناگون در دسترس قرار گرفته است، اما آنچه که بیش از همه در خرید این کالا به چشم می‌آید قیمت بالای این پوشش زنانه است.

به گزارش ایسنا، بسیاری از بانوان ایرانی به استفاده از پوشش چادر علاقه دارند و از آن استفاده می‌کنند، خوشبختانه امروزه خلاقیت و زیبایی بیش از گذشته به صنعت تولید چادر ورود پیدا کرده و در نتیجه شاهد هستیم مدل‌های متنوع چادر از جمله چادر ساده، ملی، دانشجویی، کمری، شال‌دار و انواع چادرهای عربی تولید و در دسترس بانوان ایرانی قرار می‌گیرد.

خلاقیت در تولید چادر به مدل‌های متنوع آن محدود نمی‌شود و برخی از انواع چادر وجود دارند که به وسیله گلدوزی یا سنگ‌دوزی نیز تزئین شده‌اند، اما آنچه امروز اهمیت ویژه‌ای دارد این موضوع است که گاهی این پوشش بانوان ایرانی با قیمت‌های بسیار بالا در بازار به فروش می‌رسد.

با وجود اینکه مدل چادر و تزئیناتی که در آن به کار رفته است در قیمت چادر تاثیرگذار است، اما آنچه اهمیت بیشتری دارد این است که افراد از چه مکانی اقدام به تهیه کالای موردنیاز خود می‌کنند، مسلما چادر نیز همانند سایر اجناس در برخی مراکز شهر با قیمت بیشتری به فروش می‌رسد و گاهی تبدیل به یک کالای لوکس می‌شود.

عرضه مستقیم چادر در کارخانه حجاب چهارمحال و بختیاری

علیرضا قیامتیون_مدیرعامل کارخانه حجاب چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: محلی که مصرف‌کنندگان اقدام به خرید چادر می‌کنند، همچنین جنس پارچه چادر در قیمت آن تاثیر بسزایی دارد.

وی افزود: کارخانه حجاب چهارمحال و بختیاری در سایت خود این امکان را فراهم کرده تا افراد بتوانند چادر موردنظر خود را به صورت تک نیز خریداری کنند تا به این ترتیب اشخاصی که به دلایل متعدد تمایل به خرید چادر از بازار ندارند بتوانند به صورت مستقیم محصول مورد نظر خود را از کارخانه تهیه کنند.

مدیرعامل کارخانه حجاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قرارگیری محصولات این کارخانه در سایت و فروش آن‌ها به صورت تکی علاوه‌بر اینکه به سود مشتریان است و دسترسی آن‌ها را به محصولات آسان می‌کند می‌تواند بر کنترل قیمت چادر نیز اثرگذار باشد.

قیامتیون عنوان کرد: چادرهای کارخانه حجاب چهارمحال و بختیاری که در سایت فروش قرار گرفته‌اند حدودا از ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارند، همچنین قواره پارچه‌های چادری که در این سایت به فروش می‌رسند، پنج متر است بنابراین نمی‌توان گفت کارخانه به دلایلی هم‌چون افزایش قیمت مواداولیه محصولات خود را با قیمت بالاتری به فروش می‎رساند، در حقیقت باوجود تمامی مشکلات اعم از گران شدن ارز محصولات کارخانه حجاب افزایش قیمت چندانی نداشتند.

وی با بیان اینکه در بازار گاهی مشاهده می‌شود پارچه‌های چادری ایرانی با قیمت بالا به فروش می‌رسد، اضافه کرد: برخی چادرهای دوخته شده که بر روی آن‌ها کارهای تزئینی هم‌چون گلدوزی یا سنگ‌دوزی انجام می‌شود نیز کارهای خاص به شمار می‌‎آیند، به همین جهت نیز ممکن است در بازار قیمت‌های بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل کارخانه حجاب چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این کارخانه سعی کرده مناسب‌ترین قیمت را برای محصولات خود در نظر بگیرد همچنین امکان خرید یک چادر را نیز در سایت قرار داده که افراد قادر باشند با پرداخت هزینه پست چادر و یا پارچه چادری خود را به قیمت مناسب دریافت کنند.

قیمت چادر به محل توزیع و جنس آن بستگی دارد

غلامرضا قائدامینی_معاون بازرسی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در کارخانه حجاب شهرکرد فروش چادر و پارچه آن به صورت مستقیم و به شکل عمده و خرد با قیمت مناسب انجام می‌شود.

وی به سلیقه و ذائقه افراد در خرید چادر اشاره کرد و افزود: برخی افراد خرید خود را از اجناس کارخانه حجاب چهارمحال و بختیاری انجام می‌دهند، اما ممکن است افرادی نیز وجود داشته باشند که تمایل به خرید چادرهای وارداتی داشته باشند که مسلما این نوع از چادرها به علت داشتن تنوع در کیفیت با قیمت‌های متفاوت و معمولا با قیمت‌های بالا در سطح بازار وجود دارند.

معاون بازرسی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در واقع براساس بررسی‌های صورت گرفته در کارخانه حجاب استان و مراکز فروش چادر در سطح شهر گران‌فروشی وجود ندارد و بخشی از افزایش قیمت چادر نیز مربوط به تورم موجود در بازار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha