• یکشنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401122819698
  • خبرنگار : 30147

رئیس پلیس‌ راه خواف:

تصادفات جاده‌ای خواف رشد ۳۳ درصدی داشت

تصادفات جاده‌ای خواف رشد ۳۳ درصدی داشت
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس پلیس‌ راه خواف اظهار کرد: تصادفات جاده‌ای خواف امسال نسبت به سال قبل رشد ۳۳ درصدی داشته است.

سرگرد حسن محمدی در گفت‌وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: متاسفانه امسال در محور جاده‌ای خواف به قائن، شاهد بیشترین تصادفات بودیم.

وی افزود: طرح نوروزی پلیس‌ راه خواف از ۲۴ اسفند ماه با بهره‌گیری از ۹ دستگاه خودروی پلیس‌ راه و تعدادی خودرو از فرمانداری، اداره راهداری، اورژانس و هلال‌ احمر شهرستان شروع شد تا شاهد یک انضباط ترافیکی در سطح محورهای مواصلاتی این حوزه استحفاظی باشیم.

رئیس پلیس‌ راه خواف عنوان کرد: برای اینکه در طرح نوروزی که تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد، شاهد یک عیدانه بدون حادثه ترافیکی باشیم، هشدارها و نکات لازم به رانندگان ناوگان خودروهای مسافری از قبیل سواری‌های کرایه‌ای، اتوبوس و مینی‌بوس و... داده شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر جاده‌های محدوده استحفاظی این پلیس‌راه ۲ طرفه است، اکثر تصادف‌های محورهای مواصلاتی ناشی از انحراف و تجاوز به سمت چپ، عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و یا خواب‌آلودگی و یا سایر عوامل حواس‌پرتی است.

محمدی گفت: با توجه به اینکه تصادفات محورهای جاده‌ای خواف افزایش چشمگیر ۳۳ درصدی داشته، تلاش می‌شود با نشست‌هایی که با رانندگان خودروهای مسافربری، اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های مسافری و شرکت‌ها و رانندگان باری و باربری برگزار می‌شود، سوانح رانندگی کاهش یابد.

وی بدون اشاره به تعداد فوتی‌ها و سهم جاده و کیفیت فنی خودرو در سوانح رانندگی خواف ابراز امیدواری کرد؛ با پیگیری و تلاش مضاعف مأموران پلیس‌ راه، مأموران حوزه راهداری و رفع نواقص نقاط حادثه‌خیز، حوادث رانندگی در سطح محورهای مواصلاتی خواف کاسته شود.

این شهرستان ۸۸۲ کیلومتر راه مواصلاتی دارد که چهار نقطه آن شامل پل رجکو، برآباد، تقاطع سنگان و سه‌راهی بیاس‌آباد جزو نقاط حادثه‌خیز هستند.

شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرق مشهد مرکز خراسان رضوی واقع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha