• یکشنبه / ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401122820003
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان خبر داد:

ثبت ۵۰۹ هزار بازدید از جاذبه‌های گلستان/ طبیعت استان اولویت گردشگران

ثبت ۵۰۹ هزار بازدید از جاذبه‌های گلستان/ طبیعت استان اولویت گردشگران

ایسنا/گلستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان از ثبت بیش از ۵۰۹ هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی نگارستان ایران در ۱۲ روز گذشته خبر داد و گفت: قطعاً این آمار در تعطیلات عید سعید نوروز رشد قابل توجهی خواهد داشت.

محمدجواد ساوری عصر امروز یکشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۱۶ اسفند ماه سال جاری تا پایان روز گذشته بالغ بر ۵۰۹ هزار و ۲۲۷ بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی نگارستان ایران به عمل آمد، اظهار کرد: تعداد ۳۳۲ هزار و ۵۰۴ مورد از این بازدیدها از جاذبه‌های طبیعی استان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه استان گلستان به عنوان یک استان شمالی در کنار استان‌های مازندران و گیلان نقش بسیار مهمی را در رونق صنعت توریست کشور دارد، ادامه داد: ۱۴ شهرستان استان به نام‌های آزادشهر، آق‌قلا، گرگان، گنبدکاووس، بندرترکمن، گمیشان، رامیان، کردکوی، بندرگز، علی‌آبادکتول، گالیکش، کلاله، مراوه تپه و مینودشت هر کدام دارای جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی هستند که می‌توانند در جذب گردشگر نقش بسزایی را ایفا کنند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان با اعلام اینکه در مدت زمان ۱۲ روزه پایانی زمستان بالغ بر ۶۰ هزار و ۷۶۱ بازدید از زیرساخت‌های گردشگری استان در شهرستان‌های چهارده‌گانه به ثبت رسید، افزود: ۵۹ هزار و ۱۹ نفر نیز با حضور در اماکن تاریخی استان از بناهای موجود بازدید کردند.

ساوری تعداد بازدیدها از اماکن تفریحی استان را ۱۵ هزار و ۴۵۴ مورد برشمرد و خاطرنشان کرد: مراکز صنایع‌دستی استان از دیگر اماکنی بودند که مورد توجه گردشگران قرار گرفتند و رقم هفت هزار و ۱۸۶ بازدید نیز مبین این توجه بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با تأکید بر اینکه در مدت مذکور ۳۱ هزار و ۸۵۴ نفر از اماکن مذهبی گلستان بازدید کردند، اضافه کرد: سهم موزه‌های استان از بازدیدهای مسافران نوروزی نیز ۲ هزار و ۲۷۹ بازدید بود که پیش بینی می‌شود این رقم در ایام نوروز رشد قابل توجهی داشته باشد.

گفتنی است، استان گلستان به رنگین کمان اقوام مشهور بوده و علاوه بر ۱۴ شهرستان، ۲۷ بخش، ۳۳ شهر، ۶۰ دهستان و هزار و ۴۹ آبادی دارد که اقوام مختلف ترکمن ها، فارسی زبانان، سیستانی‌ها، بلوچ‌ها، ترک‌ها (آذربایجانی و قزلباش)، مازندرانی و قزاق‌ها در آن زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha