• چهارشنبه / ۲ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۷:۱۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1402010200660
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی دوم فروردین؛ نظرسنجی دولت از مردم/ واکنش به گزارش حقوق بشری آمریکا

اخبار سیاسی دوم فروردین؛ نظرسنجی دولت از مردم/ واکنش به گزارش حقوق بشری آمریکا

«برنامه های دولت در سال جدید»، «تبریک رییسی به سران کشورهای اسلامی برای حلول ماه رمضان»، «گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران» و... از موضوعات مهم خبری حوزه سیاست در روز دوم فروردین ماه ۱۴۰۲ بود.

به گزارش ایسنا، همزمان با فرا رسیدن ماه رمضان،‌ سید ابراهیم رئیسی با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای به سران کشورهای اسلامی، از جمله عراق، ترکیه،عربستان سعودی، پاکستان، تاجیکستان، ازبکستان، سوریه، عمان، امارات متحده عربی، کویت، قطر، قزاقستان، قرقیزستان و... فرا رسیدن این ماه را به آنان تبریک گفت.

سخنگوی دولت هم در نظرسنجی از مردم درباره اقدامات دولت در سال جدید پرسید.

علی بهادری جهرمی در توییتی خطاب به مردم نوشت: به‌ نظر شما کدام اقدام دولت در سال گذشته، باید با جدیت بیشتری در سال ۱۴۰۲ پیگیری شود؟ «سفرهای استانی، احیای واحدهای صنعتی، حل تنش آبی، صدور برخط مجوزها»

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز در اظهاراتی با اشاره به اینکه نقشه راه واگذاری فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی دولتی به بخش خصوصی در حال تدوین است، گفت که این نقشه راه با هدف مشخص شدن نقاطی است که دولت به سرعت می‌تواند از آنها خارج شده و آن مأموریت ها را به بخش خصوصی و ظرفیت های مردمی بسپارد، برای بخش های دیگری که هنوز آمادگی خروج دولت از آنها وجود ندارد، در حال برنامه‌ریزی زمان‌مند هستیم تا مساله‌های هر بخش برای خروج از تصدی‌گری، مرتفع شود.

****

سفیر هلند در تهران با انتشار تصاویری از خود و سفیران انگلیس و دانمارک و همسران‌شان در توییتر از پیاده روی شان در خیابان ولیعصر در اولین روز از سال نو نوشت.

فرانک مولن چنین نوشت که «نوروز به معنای پیاده‌روی سنتی در ترافیک کم در طولانی‌ترین خیابان ایران یا حتی منطقه!؛ خیابان ولیعصر به طول ۱۸ کیلومتر با دوستان و این بار از جنوب به شمال این خیابان است».

در واکنش به مفاد گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به موارد گسترده نقض حقوق بشر در داخل و خارج آمریکا اشاره و تصریح کرد: دولت آمریکا هیچ صلاحیتی برای سخن گفتن از ارزش های والای حقوق بشر در دیگر کشورها را ندارد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان هم در گفت و گوی تلفنی با همتای استرالیایی خود ضمن تشکر بابت دریافت تبریک عید نوروز، بر اهمیت مسیر دیپلماسی و گفت‌وگو تاکید و به سابقه خوب همکاری دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم در گذشته اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوی ترین نیرو در مبارزه با داعش و تروریسم در منطقه است و نقش بسزایی در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه دارد.

در مراسم جشن نوروز نیز که از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در عشق آباد برگزار شد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان بازگشایی مرزها را نقطه امیدواری برای روابط ایران ترکمنستان خواند و ابراز امیدواری کرد با اهتمامی که دو کشور دوست و خویشاوند ایران و ترکمنستان دارند، روابط در همه عرصه‌ها بیش از پیش گسترش یابد و بتوانیم برنامه‌های مشترک فرهنگی بسیاری را با هم اجرا کنیم.

در ارزیابی توافق اخیر ایران و عربستان نیز سید حسین موسویان دیپلمات پیشین کشورمان در مقاله ای که در میدل ایست آی با عنوان "توافق ایران و عربستان: فصل نوین در منطقه بعد از سال‌ها تنش" منتشر شده،‌ نوشته است: زمان آن است که هشت کشور حاشیه خلیج فارس شامل ایران، عراق و شش کشور عضو همکاری‌های خلیج فارس برای ایجاد یک منطقه قدرتمند، اصل همکاری را ملاک عمل قرار دهند.

****

در گزارش ایسنا که با عنوان «ردِّ پای حافظان میهن از اقلیم کردستان تا آمریکای جنوبی» منتشر شده است نیز می توانید درباره رزمایش های مختلف ارتش و سپاه که در سال ۱۴۰۱ برای حفظ آمادگی رزمی و دفاعی خود برگزار کردند بیشتر بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha