• پنجشنبه / ۳ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402010300811
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مطرح کرد

پرهیز از سفرهای غیر ضروری در محورهای کوهستانی مازندران

پرهیز از سفرهای غیر ضروری در محورهای کوهستانی مازندران

ایسنا/مازندران مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: با توجه به هشدار هواشناسی و کاهش دما و بارش برف در ظرف ۴۸ ساعت آینده در سطح محورهای کوهستانی استان هموطنان عزیز خواهشمندیم با از سفر و گردش به مناطق ییلاقی و کوهستانی پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی مازندران، حسن جهانیان اظهار کرد: در طول ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی مازندران ۲۳ راهدارخانه فعالیت دارند که ۳۰۰ نفر از راهداران سختکوش در قالب ۳۶ اکیپ راهداری زمستانی و با ۲۵۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در ۳۷۰۰ کیلومتر از راه های برفگیر و کوهستانی استان به انجام فعالیت های راهداری زمستانی مشغول هستند.

وی ضمن اشاره به این مطلب که در حال حاضر تمامی محورهای اصلی و شریانی استان باز و تردد در آنها برقرار است، گفت: با توجه به کاهش دما در سطح محورهای کوهستانی به تمامی رانندگانی که قصد تردد از محورهای کوهستانی را دارند توصیه می شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیرچرخ را همراه داشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه در زمان بحران و شرایط بد جوی اولویت کاری راهداران محورهای شریانی و اصلی بوده، از این‌رو از هموطنان خواهشمندیم با توجه به هشدارها و اطلاعیه های مکرر رسانه های حقیقی و مجازی از سفر و گردش به مناطق ییلاقی و کوهستانی پرهیز کنند.

جهانیان ضمن اعلام اینکه موجودی انبار شن و نمک نیزکنترل شده است، استفاده حداقلی از نمک برای جلوگیری از آسیب رساندن به ابنیه فنی راه ضروری است، افزود: در سایه حضور فعال و پر رنگ و چشمگیر راهداران در محورهای برفگیر استان به همراه اقدامات ایمنی اداره کل و فرهنگ سازی و رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان شاهد کاهش تصادفات و فوتی های ناشی از آن در سطح راه های استان باشیم.

قابل ذکر است، مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جاده ای استان نیز شماره تلفن ۱۴۱ (گویا ) و همچنین سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۱۴۱ آماده پاسخ گویی به مسافرین و مردم  برای اطلاع از آخرین وضعیت راه های این استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha