• شنبه / ۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402010501655
  • خبرنگار : 90057

فایننشال تایمز: اتحادیه اروپا شی جینپینگ را برای مذاکره با زلنسکی تحت فشار گذاشته

فایننشال تایمز: اتحادیه اروپا شی جینپینگ را برای مذاکره با زلنسکی تحت فشار گذاشته

روزنامه فایننشال تایمز روز شنبه به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا گزارش داد که اتحادیه اروپا شی جینپینگ، رئیس جمهور چین را تحت فشار قرار داده تا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مذاکره کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، این مقام اروپایی گفت: آنچه ما فکر می‌کنیم مثبت است این است که چین حداقل در [مذاکرات صلح] شرکت می‌کند، اما من فکر می کنم آنچه که ما فشار می آوریم و بسیار اصرار کرده‌ایم این است که آنها این کار را برای هر دو طرف انجام دهند، روسیه و همچنین اوکراین.

 تعدادی از رسانه‌ها در اوایل این هفته گزارش دادند که شی احتمالا پس از سفر رئیس جمهور چین به مسکو با زلنسکی تماس تلفنی خواهد داشت.

روز جمعه، میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت که ممکن است گفتگوی تلفنی بین زلنسکی و شی به دلیل مشکلات سازمانی انجام نشود.

شی از ۲۰ تا ۲۲ مارس به روسیه سفر کرد و طی آن با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دیدار کرد. رهبران درباره وضعیت اوکراین، از جمله ابتکار صلح چین، تبادل نظر کردند. در ماه فوریه، چین سندی ۱۲ ماده‌ای تحت عنوان "موضع چین در مورد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین" منتشر کرد که احترام به حاکمیت همه کشورها، توقف درگیری‌ها و از سرگیری مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف از مفاد آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۰۵ ۱۳:۳۹

هردولتی وهرگروهی زلنسگی فاسدوجنگ طلب را کمک کند،درواقع خودراضایع کرده است.

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۰۵ ۱۵:۰۱

اگر اروپایی ها انسان هستند و ادعای حقوق بشر رو به سینه میزنند چرا برای سر زمین اشغال شده فلسطین کاری و تلاش نمی کنند.یا یمن و..........

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۰۵ ۱۵:۵۰

واین یعنی او در حالی که امریکا خود را علاف برجام کرده است بعد از ایجاد صلح بین ایران و عربستان بتواند بین روسیه و اکراین هم وساطت کرده و انان را به میز مذاکره بکشد دومین دهن کجی سران حزب کمونیست چین به آمریکاست مبارکشان باد