• شنبه / ۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402010501699
  • خبرنگار : 90057

اعتراضات ادامه دارد؛

اعلام "هفته فلج" در سرزمین‌های اشغالی

اعلام "هفته فلج" در سرزمین‌های اشغالی

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که سازمان‌دهندگان جنبش اعتراضی علیه اصلاحات قضایی در سرزمین‌های اشغالی "هفته فلج" اعلام کرده‌اند که شامل تظاهرات سراسری علیه اقدام قانونی تفرقه‌انگیز است. دادستان کل رژیم صهیونیستی نیز بنیامین نتانیاهو را به علت فشار برای اجرای اصلاحات قضایی به نقض قانون متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته اورشلیم پست، این اقدام اعتراضی جدید روز جمعه اعلام شد، یک روز پس از آن که "هزاران" اسرائیلی در اعتراضات "روز فلج" به خیابان ها آمدند.

به نوشته این روزنامه، به عنوان بخشی از "هفته فلج"، مخالفان بازنگری قوه قضاییه قصد دارند در "هر مکانی" که وزرای دولت و قانونگذاران ائتلافی می روند تجمع کنند و در حضور آنها اعتراض کنند.

در اوایل این هفته، صدها فعال در خارج از اقامتگاه‌های مقامات برجسته دولت اسرائیل - از جمله وزیر گردشگری، وزیر امور یهودیان خارج نشین، وزیر حفاظت از محیط‌زیست، و وزیر جنگ و دیگران - برای اعتراض به اصلاحات قضایی تجمع کردند.

اکنون حدود ۱۱ هفته است که هزاران نفر علیه اصلاحات قضایی در سرزمین‌های اشغالی تظاهرات کرده‌اند. پیش نویس قانون ارائه شده توسط یاریو لوین، وزیر دادگستری در ژانویه، در صورت تصویب، به طور قابل توجهی اختیارات دادگاه عالی را کاهش می دهد و به دولت اجازه می دهد تا بر روند انتصاب قضات کنترل داشته باشد.

این در حالی است که مقامات اسرائیل اعلام کردند نتانیاهو به طور مستقیم در طرح اصلاحات قضایی کابینه مشارکت داشته و تضاد منافع ناشی از ادامه دادگاهی‌اش به اتهام فساد را نادیده گرفته است.

دادستان کل رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرده در اعتراض به پیام حزب لیکود مبنی بر انکار هرگونه نقض قوانین از سوی نتانیاهو، از اصلاحات قضایی که کابینه نتانیاهو به دنبال تصویب آن است، کناره‌گیری کرده است.
اصلاحات قضایی به کابینه اسرائیل این قدرت را می‌دهد که بتواند قاضی ها را خودش تعیین کند و در صورت تصویب این اصلاحات، دادگاه عالی این رژیم دیگر نمی‌تواند بطور مستقل با هر قانونی که قرار است به تصویب برسد، مخالفت خود را اعلام کند.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha