• دوشنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402010702523
  • خبرنگار : 50026

فصل مهم گردشگری را در ریگ یلان از دست ندهید

فصل مهم گردشگری را در ریگ یلان از دست ندهید

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرپایگاه میراث جهانی بیابان لوت در خراسان جنوبی با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ نفر از روستای دهسلم و ریگ یلان بازدید کردند، اظهار کرد: فصل گردشگری در این منطقه نهایتا تا پایان اردیبهشت ماه بوده و بعد از آن به واسطه شدت گرمای هوا گردشگری نداریم.

زهرا رضایی ملکوتی، امروز دوشنبه ۷ فروردین به رسانه‌های گروهی گفت: از ۱۵ اسفندماه تا پایان روز ششم فروردین ماه حدود ۹۰۵ نفر از روستای هدف گردشگری دهسلم و ریگ یلان بازدید و از جاذبه های آن بهره بردند.

به گزارش ایسنا، مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در خراسان جنوبی بیان کرد: البته در این مدت ما طوفان شدیدی را نیز در منطقه شاهد بودیم و همین موضوع بر میزان گردشگران تأثیر گذاشت.

رضایی ملکوتی با بیان اینکه در برخی از روزها تنها بین ۳۰ تا ۴۰ نفر و در روزهای اخیر حتی تا ۱۲۰نفر نیز گردشگر از ریگ یلان و روستای دهسلم داشتیم، ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که برای نوروز ۱۴۰۲ افتاد بحث ساماندهی فروشنده های دوره گرد در دهسلم بود.

وی اظهار کرد: در این راستا یک چادر فروش صنایع دستی در روستای دهسلم برپا کرده و از فروشنده‌های دوره‌گرد خواستیم کالا و محصول خود را در این چادر به فروش برسانند.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت در خراسان جنوبی در مورد زمان و فصل گردشگری در دهسلم و ریگ یلان گفت: فصل گردشگری در این منطقه نهایتا تا پایان اردیبهشت ماه است و بعد از آن به واسطه شدت گرمای هوا گردشگری نداریم.

رضایی ملکوتی با تأکید بر اینکه بعد از اردیبهشت ماه علاوه بر گرمای هوا، بادهای ۱۲۰ روز نیز مانع دیگری برای گردشگری ایجاد می‌کند، بیان کرد: مجددا از آبان ماه با کاهش دمای هوا، شاهد ورود گردشگر به روستای زیبای دهسلم و ریگ یلان هستیم.

وی یادآور شد: بنابراین لازم است از فرصت فصل بهار نهایت استفاده را برای بهره گیری از جاذبه‌های دهسلم و ریگ یلان داشت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha