• چهارشنبه / ۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402010903259
  • خبرنگار : 71145

آمریکا: هر زمان و هر طور که بخواهیم به حملات به پایگاه‌هایمان در سوریه و عراق پاسخ می‌دهیم

آمریکا: هر زمان و هر طور که بخواهیم به حملات به پایگاه‌هایمان در سوریه و عراق پاسخ می‌دهیم

سخنگو و هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد، واشنگتن هر زمان و هر طور که بخواهد به هرگونه هدف‌گیری نیروهای آمریکایی در پایگاه‌های غیرقانونی این کشور در سوریه و عراق پاسخ خواهد داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، جان کربی، سخنگو و هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در کنفرانس خبری روزانه خود گفت، کشورش به طور لازم به هرگونه هدف گیری تاسیسات آمریکایی در سوریه و عراق که توسط گروه‌های مسلح انجام می‌شود، پاسخ خواهد داد.

او تصریح کرد: آمریکا در صورت وقوع هر گونه حمله به پایگاه‌هایش در هر زمان و هر طور که مناسب ببیند، پاسخ خواهد داد. 

«نیویورک تایمز»: واشنگتن حملات «انتقام‌جویانه» در سوریه را از ترس تنش بیشتر متوقف کرده است

این در حالی است که نیویورک تایمز آمریکا نوشته است، واشنگتن تصمیم گرفته از ترس افزایش تنش بعد از حملات به پایگاه‌های غیرقانونی آمریکایی در منطقه حملات هوایی انتقام‌جویانه خود در سوریه را متوقف کند.

این روزنامه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: کاخ سفید بعد از حملات خود در مواضعی در سوریه از تصمیم ادامه هدف‌گیری گروه‌های مسلح عقب‌نشینی کرده است.

به نوشته این روزنامه، جنگنده‌های آمریکایی در ساعات پایانی شب جمعه برای دور دوم حملات انتقام‌جویانه آماده می‌شدند که کاخ سفید این دستور را متوقف کرد.

مسؤولان دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفتند، ارتش آماده پاسخ به هر تهدید جدیدی علیه آمریکایی‌هاست؛ اما در عین حال بر اجتناب از افزایش حملات و تبدیل جنگی گسترده‌تر با ایران و هم‌پیمانانش اصرار دارد.

منابع روز شنبه گفته بودند، دو میدان نفتی «عمر» و میدان گازی «کونیکو» و اطراف آن در معرض حملات راکتی قرار گرفت؛ جایی که نیروهای آمریکایی در استان دیرالزور در شرق سوریه در آنجا مستقر هستند.

روز جمعه نیز لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، پهپادی که پنج‌شنبه تاسیساتی در پایگاه ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا را در شمال شرق سوریه هدف گرفت به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی و زخمی شدن پنج تن دیگر انجامید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۰۹ ۱۵:۱۴

اگرآمریکا دست ازپا خطا کنددر منطقه،مانندموروملخ برسرش خواهندریخت ونابودش خواهندکرد،دوران دیکتاتوری واستعماروزورگویی وتجاوزوحمله ازداخل کشوری که موردتجاوزقرارگرفته،به همان کشورویا دیگرکشورها سپری شده است،اگرحمله به آمریکا میشود،این حق مردم ونظامیانی است که کشورشان توسّط آمریکا اشغال شده،درآمریکا که حمله به دولت آمریکا نمیکنند،درکشورخودشان است ،پس آمریکا حق پاسخگویی ندارد،جرئت داری دست ازپاخطا کن@!!@.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۲۸ ۰۹:۳۱

انشاالله همتو پایگاهی که در عراق وسوریه هستند به جهنم میروی دلاوران همه جا بیدارند خداوند نگهدار رزمندگان شجاع ونترس باشد