• پنجشنبه / ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402011003780
  • خبرنگار : 71461

/برداشتی از دعای روز هشتم ماه رمضان/

وعده بهشت به کسانی که سرپرست یتیم می‌شوند

وعده بهشت به کسانی که سرپرست یتیم می‌شوند

یک استاد حوزه با اشاره به اینکه خدا پناه آرزومندان است، گفت: راه پناه بردن به خدا رحمت به یتیمان و اطعام گرسنگان و ممارست در نشست با این بزرگواران است.

به گزارش ایسنا، در دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ ارْزُقنی فیهِ رحْمَةَ الأیتامِ و إطْعامِ الطّعامِ و إفْشاءِ السّلامِ و صُحْبَةِ الکِرامِ بِطَوْلِکَ یا ملجأ الآمِلین»

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پیکری -استاد حوزه و دانشگاه- در شرح کوتاهی درباره دعا این روز گفت: در این دعای پر مغز نکته‌های بسیار مهم در خصوص رحمت به یتیمان، اطعام کرسنگان و سلام ‌و نشست و برخاست با این بزرگواران شاهد هستیم.

وی ادامه داد: شاید مهم‌ترین بخش دعا عبارت آخر «یا ملجأ الآمِلین» باشد، این بخش دعا اذعان دارد که خدا پناه آرزومندان است، هرکسی در هر جای دنیا آرزویی دارد به سوی خداوند دستش دراز است و از پروردگار طلب می‌کند که آرزویش برآورده به خیر شود.

این استاد حوزه یادآور شد: راه پناه بردن به خدا رحمت به یتیمان و اطعام گرسنگان و ممارست در نشست با بزرگواران است.

حجت‌الاسلام پیکری خاطرنشان کرد: در مقابل نشست با بزرگان باید از دیدار با بخیل‌ها و کوتاه‌نظران‌ دوری کرد. 

وی افزود: در مورد بزرگ شمردن یتیمان و کمک به ایتام روایات بسیار مهمی از اهل بیت(ع) داریم. رسول اکرم(ص) در روایتی در این خصوص ابراز کرد «من و سرپرست یتیم‌ هر دو در بهشت هستیم البته تا زمانی که آن سرپرست یتیم تقوا الهی هم پیشه کند». سپس حضرت محم(ص) دو انگشت سبابه و وسط خود را به هم‌ چسباندند و گفتند من و سرپرست یتیم به این شکل در بهشت در کنار هم هستیم.

این استاد حوزه در پایان اظهار کرد: این وعده بهشت از سوی پیامبر نشان می‌دهد که این اجر نتیجه رحمت و ترحمی است که سرپرست یتیم به یتیم در این دنیا دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha